شنبه، مهر ۰۶، ۱۳۸۷

 

وزير رفاه : فقير نداريم، اینها قانع اند!



خبری گزاری ایسنا گزارش کوتاهی دارد درمورد مصاحبه اخیرمصری وزیررفاه دولت احمدی نژاد,وزیررفاه در برابرپرسش های رسانه ها که ادعا می کنند در جامعه نه تنها فقرعادی بلکه مطابق آمارهای رسمی منتشرشده توسط بانگ مرکزی جعمیتی بالق بر14میلیون نفرزیرخط فقرزندگی می کنند. گفت این نوع آمارها را نمی توان زیادجدی گرفت ,این آمارها برداشت های مقطعی این آقایان است ,من به شما می گویم در جامعه دوقشربیشتر نداریم ,قشرثروتمندو مرفُ وقشرکم درآمد وقانع .

اینها فقیرنیستند بلکه آدم های هستند که قانع اند این چیزها فقر محسوب نمی شود.


گزارش را ضمن مشاهده یک تصویر می خوانید:


وزير رفاه و تامين اجتماعي در مورد آمار منتشر شده توسط بانك مركزي مبني بر اينكه 14 ميليون ايراني زير خط فقر هستند، گفت: آمارهايي كه در كشور اعلام مي‌شود، بر اساس برداشت‌هاي مقطعي و محدود آدم‌هاست. مصري افزود:


براي آمارگيري، يك جامعه نمونه مثلا 10 يا 15 هزار نفري را انتخاب مي‌كنند و نتايج به دست آمده را‌ به كل كشور تعميم مي‌دهند كه بانك مركزي هم همين كار را انجام داده است. وي يادآورشد: ساير آمارهاي كشور، مثل اشتغال و يا بيكاري هم همين طور است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه بنابراين شما آمار ارائه شده از سوي بانك مركزي را تاييد نمي‌كنيد، گفت: همه اين‌ آمارها تاييد شده است। آماري كه بانك مركزي ارائه مي‌كند، بر اساس برداشت‌هايي كه خودش دارد، درست است। مصري در پاسخ به اينكه دستگاه‌هايي كه شما خط فقر را به آن‌ها اعلام كرده‌ايد، چه اقداماتي بـراي كاهش خط فقر انجام داده‌اند، اذعان كرد: رشد 239 درصدي در حقوق بازنشستگان و غيره را كه مي‌گوييم بر همين اساس است و اينكه مي‌گوييم، حداقل حقوق بازنشستگان نبايد كمتر از 200 هزار تومان باشد را كه روي هوا نمي‌گوييم. وي با اشاره به دلايل خود براي اعلام نكردن خط فقر گفت: اگر در جامعه عدد اعلام كنيم و به بچه‌ محصلي بگوييم، اگر پدرت X ريال درآمد نداشته باشد، زير خط فقر است، ‌از همان بچگي او را با يك عدد خودساخته روبرو كرده‌ايم.


چرا بايد با معناي فقر و غنا، آن گونه كه ما معنايش مي‌كنيم، ذهن آن كودك را آلوده كنيم؟


اين موضوع در روابط اجتماعي‌ اثر مي‌گذارد، به طوري كه اگر من فقير باشم، چگونه با كسي كه وضعش بهتر است، ارتباط برقرار كنم و همين باعث مي‌شود تا آن فرد كم‌كم از ارتباطات اجتماعي بترسد. مصري افزود: به فردي كه درآمد و هزينه زندگيش يكي نيست فقير نمي گويم، چرا كه اين فرد، فردي با قناعت است. وزير رفاه با اشاره به اينكه پس اين، فقر نيست بلكه اراده افراد بر نوعي زندگي است.

برچسب‌ها:


جمعه، مهر ۰۵، ۱۳۸۷

 

جای کوخ نشینان دردولت صاحب الزمان!


احمدی نژاد هم در سفرهای خارجی وهم در سفرهای عوامفربانه استانی خود,ازمهرورزی وعدالت گستری دولت حجته ای اش , آنچنان بی پراازخالق و خلق خالق سخن سرمی دهد که آن سراش از دیوار چین هم می زند بالا. گاهاً انسان پیش خود به این نتیجه می رسد که در وجود این آدم جزتزویرو ریا چیزدیگری رشد نکرده و ای کاش بجای این همه خصایص منفی دودمان بر باد ده در وجود این آدم کمی نیز حرُیت وصداقت یافت می شد حیف که نیست!

آخراز کجا شروع کنم به هرطرف که می چرخم بوی عفونت ریاکاری این دولت مهرپرور به مشام می رسد. یکی نیست ازاین آدم به پرسد که حجبُ وحیایت کجا رفته این همه دروغ از تریبون های خارجی وداخلی آخر تا به کی ؟ این هم مردم فریبی آنهم ازمرکزملل دنیا آخرچرا؟ آخراگربرخودو دولت خود اعتباری وآینده ای نمی بینی ,حداقل اعتبارمملکت و ملت را چنین بی اعتبار نکن!این نوشتم تا به رسم به مسافرت اخیرایشان به سازمان ملل و چند مصاحبه مطبوعاتی ,تلوزیونی اش واین همه ریخت وپاش که سقف اش از میلیون ها دلار بالا می زند. و اشتباه گرفتن این تریبونها بابلند گوهای نوحه خوانی ومداحی مسجد سر کوچه شان وباز هم نوحه های تکراری , طوریکه هنگام سخنرانی اش اکثرکرسیهای دولت مردان خاری خالی بود. حتا وزیرخارجه عراق که یک کرد عراقی است نیزجلسه را ترک کرد البته به بهانه تنفس.


احمدی نژاد این بارنیز با کمال وقاحت از مقام سازمان ملل که برخی آنرا قلب دینا وبرخی نیزسرجهان می نامند, ازآزادی و دمکراسی وعدالت و عدالت ورزی سخن گفت . اوگفت مردم ما در ایران از آزادی کامل برخوردارند وکسی را به خاطربیان عقیده اش محدود نمی کنند, عدالت در کشور ما از همه جای دنیا بهتر اجرامی شود. حال برای اینکه بی ادله سخن نه گفته باشم وگفتارم نا خواسته جنبه تهمت به خود نگرفته باشد. این گزارش را که خبرگزاری ایسنا از وضع معیشتی مرد ققیر استان خوزستان, محرومان ودستها پینه بستگان وکوخ نشینانی که روزی آنهارا ولی نعمت خویش می خواندند تهیه کرده است. به خوانید تا به ببینید امروزکی ولی نعمت کیست؟ (گزارش کمی تلخیص شده.(

از اهواز كه به سوى "صيدون" حركت كرديم، به هيچ وجه فكر نمي‌كردم با چنين حيرتى بازگردم. بخش شمالى استان خوزستان كه شهرهاى باغملك، ايذه و صيدون در آن قرار دارند، كوهستانى و با آب و هواى مختص اين مناطق است. صيدون كه بعد از باغملك و در 152 كيلومترى اهواز قرار دارد، از جمله شهرهاى محروم استان خوزستان به شمار مي‌رود و ما براى تهيه گزارش از وضعيت معلولان بويژه ضايعات نخاعى به صيدون رفتيم چرا كه به دليل كوهستانى بودن منطقه، معلوليت بويژه ضايعه نخاعى در اين نقاط بسيار است.


محلى كه به عنوان دفتر امور تربيتى آموزش و پرورش صيدون معرفى مي‌شد، هم خانه مسكونى آقاى حاجي‌زاده و هم دفتر امور تربيتى آموزش و پرورش صيدون است كه معلولان ساكن در شهر براى بيان مشكلاتشان در آنجا جمع میشوند.

وارد خانه كه مي‌شوى به هيچ وجه متوجه معلوليتشان نيستي، چرا كه ويلچرى در ميانشان مشاهده نمي‌شود؛ در طى صحبت و حركتشان عمق فاجعه را لمس مي‌كني؛ اينان حتى از داشتن ويلچر نيز محرومند...

يكى از آنان آقا "ولى عباسى"، پيرمردى 60 سال بود كه گفت: از ناحيه پاى راست معلول هستم و بينايي‌ام مشكل دارد و عصاى آهني‌ام هم ساخته دست خودم است، به بهزيستى مراجعه و تقاضاى تحت پوشش قرار گرفتن كردم، گفتند بايد يكى از مددجويان فعلى بميرد تا مددجوى ديگرى جايگزينش شود!

وى ادامه داد: توان پرداخت هزينه عمل چشمهايم را ندارم و پزشكان هم دفترچه بيمه‌ام كه روستايى است را قبول نمي‌كنند و با 4 بچه تنها اميدمان مقررى 60 هزار تومانى است كه هر سه ماه از سوى كميته امداد امام خمينى(ره) پرداخت مي‌شود.

"

صفدر افراخته"، ديگر مرد ميانسالى است كه كر و لال و از ناحيه پاى چپ هم معلول است. دوستش از زبان صفدر مي‌گفت: با وجود 5 بچه، به خاطر معلوليت و محروميت هيچ منبع درآمدى ندارد، تحت پوشش بيمه نيست و توان پرداخت هزينه برق را نيز حتى ندارد. خانه‌شان كاه‌گلى است و حمام و آشپزخانه هم ندارند.


صيف‌الله صفي‌زاده"، 14 ساله و معلول ضايعه نخاعى است كه ويلچرش دستان مادرش بود و او را در بغل مي‌گرفت. مادر سيف‌الله با شكوه از درد و ناتوان شدن دستانش، گفت: تمام 4 فرزندم در سن 15 سالگى فوت كردند و شوهرم هم ما را ترك كرده، سيف‌الله تنها همدم و مونسم است، در خانه‌ ما نه حمام وجود دارد و نه دستشويى. بهزيستى درخواست وام بلاعوض‌ام را رد كرده و تنها هر سه ماه 40 هزار تومان از بهزيستى دريافت مي‌كنم.

"

زينب"، كه 18 ساله است، مي‌گويد: 7 بچه هستيم و 7 ماه پيش پايم در تشت آب داغ سوخت و از شدت سوختگى پايم را از ناحيه محل سوختگى قطع كردند و مشكلاتم چندين برابر شد. بخاطر فقر مالى توان پرداخت هزينه‌هاى عمل جراحي‌ام را ندارم.

"مرتضى راموس"، كه از ناحيه نخاع معلول است از حادثه معلول شدنش مي‌گويد: در حال پنچرگيرى بودم كه تراكتور روى پايم افتاد و بيكار شدم؛ چرا كه تنها راه امرار و معاشم كشاورزى بود و بهزيستى نيز از معلولين اين منطقه هيچ حمايتى نمي‌كند. براى عمل پايم حداقل بايد 70 ميليون تومان داشته باشم كه تصور چنين رقمى حتى به ذهنم هم خطور نمي‌كند، علاوه بر آن بايد يكسال كامل تحت نظر فيزيوتراپ در تهران و اصفهان و بعد از آن هم 4 ماه بايد تحت آب درمانى قرار بگيرم. بعد از فقر مالى مهمترين مشكلم، تردد در سطح شهر است كه به دليل عدم مناسب‌سازى معابر شهرى مشكلات زيادى را متحمل مي‌شوم.


از مردم صيدون با تمام مشكلاتشان خداحافظى مي‌كنيم و راهى جاده امامزاده عبدالله كه 15 كيلومتر با صيدون فاصله دارد، مي‌شويم. گردنه‌ها و پيچ‌هاى خطرناك كوه را پشت سر مي‌گذاريم و به سوى سرازيرى مي‌رويم كه در پايين‌ترين نقطه‌اش مرقد امامزاده عبدالله قرار دارد. در طول مسير در كنار جاده از دور آثار نشان‌دهنده سكونت چندين نفر توجه‌ام را جلب مي‌كند. ماشين را متوقف مي‌كنيم تا با آنها صحبت كنيم...


اينجا خانه‌اى وجود ندارد كه بتوان آن را روستا ناميد. چارچوب خانه‌هايشان از چادر و پارچه نوشته‌هايى است كه مي‌توان همه گونه مطلبى را در آن يافت و شاخه درختان نقش تيرآهن و ستون خانه‌هاى شهرى را ايفا مي‌كند و بشكه‌هاى آب نقش يخچال را.

اينجا خانه معنايى ندارد چه رسد به برق و آب لوله‌كشى و گاز. اينجا فقر بيداد مي‌كند. اجاق گازشان يك سه پايه فلزى است و سوخت آن هيزم درختان است و تمام زندگى چندين و چند ساله‌شان در يك چادر شب، چند دست محدود رختخواب و دو تخته گليم و چند تكه ظرف خلاصه شده است. آب ساير مصارف‌شان را از يك كيلومترى با الاغ حمل مي‌كنند. اما سخت‌تر از همه چيز باور صحنه‌اى است كه دردآور است.

"

ليلا"، "زهرا" و "حمدالله"، سه فرزند معلول خانواده‌ هستند، هر سه‌شان دچار معلوليت جسمى ـ حركتى و ذهني‌اند و مي‌گويند كه 2 برادر معلولشان نيز به دليل شدت معلوليت در روستا پيش اقوام مانده‌اند. بهره اينان از زندگى و سازمان‌هاى به اصطلاح حمايتى و بهزيستى به عنوان متولى معلولان در كشور، حتى يك عصا هم نبوده؛ عصايشان چوب دست‌ساخته است كه آنان با زحمت خود را با اين عصاى غير قابل استاندارد سازگار مي‌كنند.

مادرشان مي‌گويد: 10 بچه دارم كه هر كدام يكى در ميان معلول هستند. بهزيستى عصا، ويلچر و مستمرى و بن‌هاى تغذيه نمي‌دهد. در پاسخ به درخواست‌هاى مكررمان مي‌گويند، , بايد يكى از مددجويان تحت پوشش بميرد تا فرد جديدى را به جايش جايگزين كنيم؟!,

ليلا، زهرا و حمدالله كنار جاده از مسافران گدايى مي‌كنند. زمستان‌ها به سوى قشلاق مي‌روند و بچه‌هاى معلول را براى حفاظت از سرما در انبار علوفه مي‌گذارند.


گزارش به حد كافى گوياى تيره‌روزى و وخامت حال اين بخش از جامعه و هموطنانمان هست و حال بايد مسوولان محترم پاسخ دهند كه "آيا معلولان عزيزى که رنج معلوليت خود را از بدو تولد يا بر اثر سوانح به دوش مي‌کشند، بايد رنج بي‌توجهى برخى مسئولان را نيز به دوش بکشند؟!

وقتى بعد از تهيه گزارش به سمت اهواز حركت كرديم و مسير آمده را بازگشتيم، به اين فكر مي‌كردم كه 2 روز پيش از تهيه اين گزارش، تعدادى از مسئولان استان خوزستان براى مرمت ضريح امامزاده عبدالله از همين مسير عبور كرده‌اند... اما

برچسب‌ها:


سه‌شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۷

 


شکست رکورد فساد جهانی توسط ایران!



کشوری که قراربود بعدازروی کارآمدن دولت امام زمانی احمدی نژاد نه تنها درمیان جهان اسلام بلکه درمیان جهان غیراسلام ودربین ملل دگراندیش دنیا نمونه باشد, وجهانیان ازبرقراری عدل وعدالت زلالت وشفافیت آن جامعه به وجد آیند وغبته آن خورند,با مشاهده اوضاع کنونی ایران , آنچنان انگشت تعجب میان دندان گزیدن که ما نیستیم وعطای آن عدالت گستری را به لاغایش بخشیدیم.


بعداز پیروزی انقلاب همین هایکه امروزبا حمایت رهبرو رهبری پدر خواندشان مصباح یزدی دولت نظامی وامنیتی تشکیل داده ورعبُ وحشت به جان جامعه افکنده اند می خواستند درهمان زمان انقلاب ودرقید حیات آقای خمینی چنین کنند که نشد .زیرا انقلاب ایران درآن سالهای پیروزی آنچنان پتانسیلی داشت که نتوانستند چنین اندیشه ای رانه بررهبری انقلاب ونه بر جامعه حاکم کنند.


ولی ناگفته ناماند که اینان یک کاری را توانسنتد انجام بدهند وآن کودتای خزنده با چراغهای خاموش وعقب نشینی مصلحتی با شعارکی بود کی بود ما نبودیم. اما درخفا آنچنان آتشی برخرمن ایران زمین زدندکه تا دنیا دنیاست از خاطرها زدوده نخواهد شد.این به اصطلاح عدالت گستران همانهای هستند که یکشبه هزاران هزار زندانی سیاسی بی گناه را که ارزنده ترین فرزندان این آب وخاک بودند به خاک وخون کشیدند . امروزبرکسی پوشیده نیست که دولت نظامی وامنیتی احمدی نژاد, دولت در آب و نمک خوابانده شده همان روز است که امروز به روزاش کرده اند.


کوتاه سخن اینکه امروزدولت احمدی نژاد درعرصه فسادها بل اخص در عرصه فساد مالی رکورد جهانی را شکسته ودر رشوه گیری و رشوه دهی دست با لای دارد. به همین منظوردرزیر گزارش کمی خلاصه شده ,سالانه سازمان شفاف سازی بین المللی را که اخیراً منتشر شده است به خوانید تا به دانید این دولت امام زمانی در کجای دنیا ایستاده است.


بر اساس گزارش سالانه سازمان شفافيت بين المللی که روز سه شنبه منتشر شد، ايران دربین 181کشورجهان 140شده و با کسب 2.3 امتياز در کنار کشورهای يمن، کامرون و فيليپين، در اين جايگاه قرار گرفته است.

در اين ارزيابی، کشورهای دانمارک، سوئد و نيوزيلند با 9.3 امتياز کمترين شاخص فساد مالی را به خود اختصاص داده اند و سنگاپور نيز با 9.2 امتياز به عنوان اولين کشور آسيايی و در رتبه چهارم قرار گرفته است.

کشورهای اروپای غربی به طور متوسط در رديف های بين یک تا پانزدهم قرار گرفته اند در حالی که ايالات متحده آمریکا در رتبه هیجدهم جای گرفته است.


سومالی، ميانمار و عراق نیز سه کشوری هستند که با حفظ رتبه های سال گذشته خود، در رده بندی سال 2008 پايين ترين رده را به خود اختصاص داده اند.

سازمان شفافيت بين المللی که يک نهاد غير دولتی است، گزارش های سالانه خود را بر پايه معيارهايی از جمله بررسی مديريت دولتی در کشورها، شرايط دسترسی شهروندان به خدمات عمومی، ساختار حقوقی و قضايی حاکم در کشورها و موقعيت بخش خصوصی تهيه می کند.


در رتبه بندی سال 2008، آلبانی، قبرس، گرجستان، موريتانی، نيجريه، عمان، قطر، کره جنوبی، تونگا و ترکيه کشورهايی هستند که در مقايسه با رتبه بندی سال 2008وضعيت مهار فساد مالی را بهبود بخشيده اند.

نروژ در رده بندی سال گذشته با 8.7 امتياز در رتبه نهم قرار گرفته بود و بريتانيا با 8.4 امتياز رتبه 12 را به خود اختصاص داده بود که بر اساس رتبه بندی جديد، نروژ با 7.9 امتياز در جايگاه چهاردهم و ايتانيا با 7.7امتياز در جايگاه شانزدهم قرار گرفته است.


سازمان شفافيت بين المللی که مقر آن در برلین، پایتخت آلمان است، در گزارش سال 2008 خود آورده است که فساد و رشوه خواری و فقر به نابسامانی ها و فجایع انسانی زيادی در بسياری از کشورها می انجامد.

اين سازمان تاکيد می کند که وجود فساد و رشوه خواری در کشورهای فقير پديده ای بومی نيست بلکه از خارج تقويت می شود، بنابر اين چشم پوشی شرکت های کشورهای صنعتی که صادر کننده کالا به کشورهای فقير هستند، از پرداخت رشوه به مسئولان در اين کشورها اهميتی دو چندان پيدا می کند.


بر پايه گزارش سازمان شفافيت بين المللی ابزار قانونی بازرسی، درجه امکان اجرای قانون، وجود رسانه های مستقل و جامعه مدنی فعال از جمله پيش شرط هايی هستند که برای مبارزه با فساد و رشوه خواری لازمند.

سازمان شفافيت بين المللی در گزارش خود براين نکته تاکيد دارد که پيامدهای فساد و رشوه خواری در کشورها متفاوت است. در کشورهای فقير هنگامی که مثلا دستيابی به آب آشاميدنی سالم به رشوه خواری وابسته می شود، ميزان و درجه فساد می تواند در سرنوشت، مرگ و زندگی شهروندان تعيين کننده باشد.

برچسب‌ها:


دوشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۸۷

 

مدرک شهردار اصفهان هم جعلی ازآب درآمد!



درباره مدارک جعلی مردان احمدی نژاد حرف وحدیث زیاد نقل وقول می شود,وبه قول نویسند گان سایت پیک نت قضیه مدرک تحصیلی آقای کردان انگارکه بودار, به عقیده من نیزحق با پیک نت است, زیرکه این باربودار بودن مدرک تحصیلی مردان احمدی نژاد آنچنان بودار که سر از اصفهان که نصف جهان در آورد ومدرک تحصیلی شهردار این کلان شهر نیز قللابی از آب در آمد,حال گزارش تلخیص شده زیرا بنا به ملاک آفتاب آمد دلیل آفتاب به خوانید وقضاوت کنید :



سایت یاری نیوز:

بعد از حرف و حدیث های فراوان در خصوص مدرک تحصیلی کردان، وزیر کشور دولت نهم یک عضو شورای شهر

اصفهان گفت: سه نامه را تحویل اعضای شورای شهر اصفهان داده ایم و در یکی از این نامه ها تقاضا شده تا

مدارک تحصیلی شهردار اصفهان و مسئولان شهرداری بررسی شود.


غلامرضا شیران در گفتگو با مهر اظهار داشت: در یکی از این نامه ها به طور کلی در خصوص مدارک تحصیلی، کیفیت تحصیلی و تخصص ها از شخص شهردار تا معاونین مشاورین و مدیران شهرداری سئوال شده است.

وی ادامه داد: این نکته مهم است تا دیده شود که کلان شهر اصفهان در مباحث اجرایی به دست چه کسانی سپرده شده است زیرا وقتی ملاحظه می شود در موارد فنی و علمی مخالفتهایی می شود تنها می توان دلیل را در مدارک علمی دید و اگر مدارک آنها درست باشد اختلاف کمتری وجود خواهد داشت.

نماینده شواری اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: ما به عنوان عضو شورا حق داریم ببینیم که با چه کسانی طرف هستیم و باید از برخی عناوین جعلی جلوگیری شود و کسی که مهندس و دکتر نیست نباید اینگونه خطاب شود زیرا این امر به ضرر مردم و متخصصین است.

شیران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامه سومی که خطاب به اعضای شواری اسلامی شهر اصفهان نوشته شده است به تصویب خارج از رویه برخی از طرحها اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه بارها تقاضا شده در خصوص طرحهایی که قرار است در شهر اجرا شود و اجرای آنها نیاز به هزینه های میلیاردی دارد باید به رویت شورای شهر برسد، متاسفانه شاهد خلاف آن بوده ام.

شیران در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورتی که به هر یک از این نامه ها جامعه عمل پوشیده نشود اصل نامه را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد.

نقل وقول :

احمدی نژاد: درخصوص ایجاد تشکیک درباره مدرک سرپرست وزرات کشور گفت تهمت‌های زیادی در این باره مطرح شد، اما برای خدمتگذاری نیازی به کاغذپاره‌ها نیست. با سواد خواندن ونوشتن هم می شود یک وزارت خانه را اداره کرد .

برچسب‌ها:


چهارشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۷

 

خودکُشی شهری ,خودکُشی روستایی


هیاهوی دولت مهرورز!


شیراز 30 خودکشی در روز:



درحیات دولت مهرورزاحمدی نژاد نه تنها آماروارقام خودکشی به شکل فاجعه باری افزایش یافته , بلکه روش خودکشی ها نیز تغیرات کمی وکیفی یافته است. قصد من دراین نوشته کوتاه پرداختن به معقوله خودکشی نیست, که خود بحث مفصل دیگریست. بلکه اشاره ای است به فجایعه ای که به شدت

دارد سیرسعودی طی می کند.معمولاوبرحسب قاعده علل خودکشی را اقتصادی می دانند وتهیدستی وبد زیستی را یکی ازعلل اساسی آن می شمارند , اما استثنا های نیز است که می تواند علت های دیگری هم داشته باشد.

دراین سه سال واندی که از عمر دولت احمدی نژادمی گذرد مردم ایران جزافُت و ریزش وفقروفلاکت ودروغ وشعارو تزویر و ریا و... چیزی ندیدند. آن از سیاست خارجی این دولت است که تمام دنیا را برعلیه ایران شورانده واین هم اداره مملکت است که خود به عیان می بینید. دولتی که قرار بود پول نفت سر سفره مردم ببرد, سفره مردم را آنچنان خالی کرده است که در آغازسال تحصیلی هزاران خانواده کم در آمد و زحمت کش نگران رفتن فرزندانشان به سرکلاسهای درس هستند.واما پیآمد عمل کرد این دولت دراین مدت برای جامعه چیزی جزیاس ونا امیدی وافسردگی ونهایت هم خودکشی نبوده. ازقدیم گفته اند مشت نمونه خرواراست , گزارش کوتاه زیرراکه در یکی از روزنامه های محلی شیراز منشرشده به خوانید وخود قضاوت کنید در ایران چه خبراست .

دكتر مجتبي نقشواريان كارشناس مسئول بهداشت روان دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت : به طور متوسط روزانه بيش از 30 مورد اقدام به خودكشي با استفاده از قرص در بخش مسموميت بيمارستان هاي شيراز ثبت مي شود.

وي افزود : استفاده از اسلحه و سموم كشاورزي از جمله روش هاي مورد استفاده در مناطق روستايي و مصرف قرص از جمله روش هاي مورد استفاده در مناطق شهري است . اما اقدام به خودكشي در مناطق روستايي به مراتب خطرناكتر از مناطق شهري است .

دكتر نقشواريان اذعان داشت : بيش از 61 درصد از كساني كه اقدام به خودكشي مي كنند در سنين كمتر از 25 سال قرار دارند كه اين موضوع به نحوي نشان دهنده علل اين اقدام كه بيشتر دلايل بیکاری , عدم امنیت شغلی , اخراج ازتحصیل و همینطور فقرمالی ونزاهای خانوادگی مي باشد.

كارشناس مسئول بهداشت روان دانشگاه علوم پزشكي شيراز تصريح كرد : براساس بررسي هاي انجام شده روزانه بيش از 30 نفر در شيراز با استفاده از قرص اقدام به خودكشي مي كنند كه از اين تعداد بيش از ده درصد آنها مبتلا به بيماري افسردگي هستند و اين آمار نيز نشان دهنده بالابودن آمار اقدام خودكشي در اين افراد است .

برچسب‌ها:


جمعه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۷

 


سعود شدید مصرف شیشه در ایران


چشم دولت احمدی نژاد روشن!




گزارش زیررا که منبع آن خبرگزاری فارس نیوزمنتسب به دولت احمدی نژاد است , به خوانید تا به توانید ایران اتمی را با دولت اتمی اش یک جا از نظر بگذرانید .دولتی که بیش از سه سال است با چاروجنجال مبارزه با مصرف مواد مخدرگوش زمین وزمان راکرکرده است. وحاصل آن همین است که شاهدیم, وهرروزفاجعه ای برفاجعه دیگر افزوده می شود.مصرف موادمخدردر فرمهای متنوع به شدت سعود می کند, فقروفساد وفحشا بیداد می کند, آمارطلاق افزایش می یابد ,دزدی و رشوه خواری سراز مرز نمی شناسد. طوری که در یک گزارشی خواندم قاضی القصات دادگاهی در لباس قضاوت آنهم از نوع معمعمی اش به معلمه ای می گوید اگر می خواهید کارتان درست شود باید دم مارا به بینید که حقوقمان کفاف نمی کند. حال سوال مرکزی این است دولتی که خود ارازل واوباش است می تو اند طبیب ناهنجاری ها باشد؟ گزارش را با اندکی تلخص درزیر بخوانید:


رئیس مركز ترك اعتیاد تهران گفت: مصرف ماده شیشه به شدت در جامعه در حال افزایش است، برخلاف تصور، شیشه به شدت اعتیاد آور است، اعتیاد به این ماده محرك هیچ راه درمانی ندارد و فرد را به مرز خودكشی و همسركشی می‌كشاند.

محمد اسماعیل علی‌پور با ابراز نگرانی جدی از روند گسترش ماده اعتیاد‌آور شیشه در كشور، افزود: شیشه یك ماده محرك و از خانواده آمفتامین‌هاست، متاسفانه بسیاری از مصرف كنندگان این ماده تصور می كنند، شیشه اعتیاد آور نیست اما این ماده به شدت اعتیاد آور است و حتی مصرف تفننی آن نیز فرد را معتاد می‌كنند.


وی گفت: شیشه علاوه بر اینكه اعتیاد آور است به شدت فرد مصرف‌كننده را دچار وابستگی فكری و روانی‌ می‌كند و شواهدی كه در معتادان به این ماده مشاهده شده است، نشان داده است كه عوارض مصرف این ماده بسیار بیشتر از هروئین و كراك است.

وی ادامه داد: مهمترین اثر ناشی از مصرف شیشه این است كه معتادان به این ماده را دچار بدبینی نسبت به اطرافیان و به خصوص همسر می كند و در مواد متعددی كه حداقل 2 نفرشان بیمار خود من بودند شاهد بودم كه فردی اقدام به همسركشی كرده و بعد از این كار اعلام كرده كه من می دانستم كه زنم خطایی مرتكب نشده اما بعد از مصرف شیشه انگار فردی در ذهن من می‌گفت همسرت را بكش.

وی افزود: برخی به اشتباه تصور می‌كنند كه مصرف شیشه باعث بی اشتهایی و لاغری می‌شود، درحالی كه مصرف این ماده تا 48 ساعت فرد را دچار بی اشتهایی، بی خوابی و عصبیت می كند و بعد از آن به شدت فرد دچار پرخوری، پر خوابی و اشتهای زیاد می‌شود و افسردگی و حتی تمایل به خودكشی نیز به دنبال آن بروز می‌كند.وی گفت: برای لاغری داروهای خاصی كه مجوز وزارت بهداشت و FDA را دارند در بازار وجود دارد كه آن هم باید پس از مشورت با پزشك یا متخصص تغذیه و در كنار رژیم غذایی مناسب استفاده شود و گر نه مصرف سم چون باعث ضعف بدن و لاغری می‌شود روش مناسبی برای این كار نیست.

وی تاكید كرد: اعتیاد به شیشه هیچ روش درمانی ندارد.

برچسب‌ها:


پنجشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۸۷

 

حاشیه نشینان مشهدی!



110کیلوطلای آستان قدس رضوی به کجامی رود؟



درسایت خبرگزاری فارس که آنرا منتسب به دولت احمدی نژادمی دانند, خواندم که تولیت آستان قدس رضوی خراسان 110 کیلو طلا و 2 ميليارد و750 ميليون تومان پول نقد در شش ماهه اول امسال کسب درآمد داشته است. رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي امروز در جمع اعضاي ايـن ستاد در مشهد گفـت: براساس قرارداد امضاء شده بين توليت حرمين شريفين کاظمين و ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي مقررشده است گنبد حـــرم ملکوتي امام کاظم نيز در مدت يکسال با 11 هزار خشت طلا ساخته شود. درهمین موقع نیز به یک گزارش تصویری دیگر از حاشیه نشینان شهرمشهد برخورد کردم ,که واقعا تکان دهنده بود .وبه قول امروزیها انگیزه نوشتن این نوشتار هم ,همین تصویر شد که مشاهده می کنید. هردو گزارش را خبر گزاری دولتی فارس منتشر کرده بود وبلافاصله هم بر داشتند, انگیزه اتنشاراین عکس وهمینطوربرداشتنشان ازسایت چه می تواند باشد, درباره آن حدس وگمان های مختلفی می توان زد.ازآنجایی گردانندگان این سایت , معرکه گردانان دولت احمدی نژاد هستند ,یک حدس می تواند این با شد که چون رفته رفته به انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نزددیک می شوند ,دوباره بوی خوش دولت مداری وخیرسرشان تداوم خدمت گذاری به گفته رهبرشاید نصیبشان گردد, به قول معروف فیلشان هوای هندوستان کرده ورفتن دلجویی و گزارش تهیه کردن از محرومین جامعه . وبه نوی به خیالشان رشوه دادن و رای خریدن, از این به بعد این جماعت به اصطلاح مهر ورز ,ازاین کارها زیاد خواهند داشت. نباید تعجب کرد که فردا علاوه بر پرداخت یارانه های نقدی وغیر نقدی سرکوچه وخیابان ایستگاهای صلواتی برقرار کنند و به شیوه پادشاهی گذشته چلوکباب بدهند و رای مردم به خرند.اما چرا آن تصویررا برداشتن به گمانم متوجه شدند این دو گزارش افشای یک دیگرند طلای ناب یک طرف وفقر طبقاتی هم طرف دیگرو این با سیاست دولت مهرورزی سازگار نیست. وحال تصویرحاشیه نشینان که بیانگرجان کندن زنی در زیربار برف یخ زده ای از زمستان مانده , وتلاشی برای زنده ماندن. زیراکه آب آشامیدنی برای خوردن نیست! از قرار معلوم این برف یخ زده را برای آب کردن ونوشیندن می برند و شاید هم ازسهم نفت این برای آنها رسیده است.

خلاصه شده گزارش فارس نیوز

طبق قرارداد، تامين بيش از 110 کيلوگرم طلاي مورد نياز گنبد حرم امام کاظم به توليت اين حرم و دو ميليارد و750 ميليون تومان هزينه ساخت آن به ستاد باز سازي عتبات عاليات خراسان رضوي واگذار شده است.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي گفت :براي ساخت هرخشت طلاي گنبد حرم امام کاظم 250 هزار تومان هزينه مي شود .

در سالهاي گذشته نيز بيش از 14 کيلوگرم طلا بيش از دو ميليارد تومان وجه نقد و بعضي اقلام غير نقدي از خراسان رضوي بــراي بازسازي عتبات عاليات به عراق فرستاده شده است.

تهيه 20 سقا خانه در محدوده حرمهاي کاظمين و نجف اشرف و تهيه لوسترهاي حرم حضرت علي را از اقدامات ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي در سالهاي گذشته است. درضمن آستان قدس رضوی ساخت 8 طلاي حرمين شريفين کاظمين را نيز برعهده گرفته است.

برچسب‌ها:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]