شنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۸۷

 

به جای مُص مُص یه باره بگوئید مُصطفی


آیا ج.اسلامی را آنوسی ها می چرخانند؟


تعریفی که بعضی از اشخاص نسبتاً سرشناس در ج. اسلامی (مهدی خزعلی) ازاقوام آنوسی ها یا همان یهودیان مسلمان نما می دهند , کسانی غیر از اصولگرایان وحامیان دولت کنونی نمی توانند باشند . ازاین جهت با کمیدقت متوجه می شویم که تحقیق واظهار نظر این آیت الله زاده در این خصوص چندان هم بی ربط نیست. منطقی درآن هست که قبلاً نیز در نقاط دیگر جهان دیده شده , وخصوصیاتی را که می شمارد برای اندیشمندان ومحققان کاملا آشناست . اگر به خاطر داشته باشید در قضیه قتل های سیاسی زنجیری وهمینطور در حوادث دانشگاها , خود علی خامنه ای مکررتاکید داشت که در دستگاهای حکومتی واطلاعاتی بیگانگان نفوذ کرده اند . این بیگانگان آیا می توانند کسانی غیر از همین آنوسی ها باشند ؟ ایا آنوسی ها می توانند غیر از همین اصولگرایان باشند؟ به اعتبار یقین نه , نباید فرموش شود که هر چیزی که بوی افراط و تفریط داشت باید به آن شک کرد , شما نگاه کنید به دولتی که این همه از امام زمان بعنوان به اصطلاح منجی عدالت شعارسرمی داد . آیا امروز در جامعه عدالت هست یا بی عدالتی قصاوت با شما ! آیا امروز سرنوشت ملت ما در دست همین آنوسی ها نیست ؟


وجود یهودیان مسلمان نما (آنوسی) در میان همه طبقات جامعه به خصوص اقشار تاثیر گذار ، سیاستمداران، فرهنگ سازان، روحانیون و پزشکان، دقت و هوشیاری بیش از پیش ما را می طلبد !

آنوسي کیست؟

آنوسی یک کلمه عبری است و به یهودیانی اطلاق می شود که به هر دلیل، داوطلبانه یا به اجبار، تظاهر به اسلام می کنند، و تغییر دین آنها ظاهری است، بعضی از آنوسی ها در اروپا تظاهر به مسیحیت می کنند و به مسیحیان صهیونیست مشهورند !

آنها در ظاهر مسلمانند، نماز می خوانند ، روزه می گیرند، حج می روند و خمس و زکات می پردازند، اما کنیسه های زیر زمینی خود را دارند !


آنوسی ها برای جلب اعتماد مردم به هر لباسی در می آیند، در صورت امکان به حوزه های علمیه می روند و تحصیلات حوزوی خود را تا بالاترین مدارج پی می گیرند! بعضی به دنبال طب می روند و در کسوت پزشک تاثیرات مهمی می گذارند! به نظر می رسد لغت حکیم برای طبیب ، برداشتی از لغت خاخام به معنای دانا و دانشمند است ، و باز تخصص اصلی یهودیان یعنی اقتصاد و بازار ، پایگاه اصلی آنوسی ها است! در آن پایگاه نیز ارتباط تنگاتنگ با حوزه و روحانیت در دستور کار آنان است .

آنوسی ها تظاهر شدید به تدین دارند ، حتی المقدور زندگی ساده و فقیرانه همراه با مظلوم نمایی و ترحم دارند، با این روشها راه را برای کسب اعتماد و قدرت در جامعه اسلامی باز می کنند، پله های ترقی را طی کرده و در صورت رسیدن به قدرت حتی المقدور از آنوسی ها به عنوان همکار و کارگزاراستفاده می کنند ، بدین ترتیب هرم قدرت خود را روز به روز قوی تر می کنند و به هدف نهایی که ضربه زدن از درون به مسلمین است نزدیکتر می شوند! با پنهان کاری دقیق کمتر کسی به هویت یهودی آنان پی می برد !

برچسب‌ها:


 

دولت احمدی نژاد ورشکست اعلام شد !


ایام برگزاری دهه انقلاب ایام ورشکستگی احمدی نژاد به ثبت رسید


دوکلمه هم از مادر عروس , امروزها آش آنقدر شور شده که صدای صاحب خانه هم در آمده. اکنون که شاهد برگزاری ایام سالگرد انقلاب بهمن 57 هم از سوی وفاداران وصاحبان اصلی آن وهم ازسوی غاصبان فرصت طلب آن در دولت احمدی نژاد هستیم , هر کسی از ظن خود سرگذشت سی له( 30) آنرا ورق می زند .

روزنامه قدس که دربین جامعه مطبوعاتی معروف است به مادر زن ومادر شوهر اصولگران (دولت نهم), چند روز پیش طی یک گزارش نسبتاً واقع بینانه به قلم مریم زنگه , پژوهشگر دنیای کار واقتصاد ,سیاست دولت نهم را با آمار وارقام به چالش کشیده وآنرا اولین دولت ورشکسته در بین دولت های بعد از انقلاب برشمرد . با این حساب می بینیم به قول گفتنی دست پخت دولت نهم آنقدر شور شده که صدای صاحب خانه که گردانندگان قدسیان (روزنامه قدس ) باشند نیز درآمده .


گزارش بیانگر آنست که دولت هم در سرمایه گذاری داخلی ورشکست شده وهم در سرمایه گذاریهای خارجی , از این رو بی ربط نخواهد بود اگر بگویم تحویل مملکت با این اوضاع واحوال به شدت بحرانی , علاوه بر خردمندی وعقلانیت که البته در پی آن ذکاوت ومدیرت ومدبریت لازم و واجب الوجودآن است . در عین حال و به زبان ساده دل شیر می خواهد! اگرنام های کشورهای چون عمان وبحرین و... که در رتبه برتر از ایران ایستاده اند را نمی دیدم که هر انسان عا قلی از دیدن آن شاخ در می آورد ,شاید از اصطلاح دل شیر منصرف می شدم .


روزنامه قدس (وابسته به جناح اصول گرايان )در گزارشي به قلم خانم مريم زنگنه به بررسي وضعيت بيكاري در ايران پرداخته است.در بخشي از اين گزارش آمده است:" فضاي كسب و كار ايران در سال 2008 با حدود 30 پله سقوط نسبت به سال 2006 به رتبه تأسف بار 135 در جهان سقوط كرده است و با اين رقم مي توان به فضاي نامساعد كسب و كار در ايران پي برد، همچنين در اين آمار ذكر شده است كه كشورهاي رقيب ايران در منطقه، رتبه بهترومناسب تري نسبت به ايران پيدا كرده اند و تركيه، عربستان، عمان، كويت،بحرین, اردن و مراكش رتبه هاي قبل از 80 را به دست آورده اند و عربستان با كسب رتبه 47 و تركيه با كسب رتبه 41 رقباي سرسخت اقتصادي ايران به شمار مي آيند."در ادامه گزارش دكتر محمدحسين اديب عضو هيأت علمي گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان در خصوص تك رقمي شدن نرخ بيكاري مي گويد: در محاسبه نرخ بيكاري در ايران خانه داري را شغل فرض مي كنند و بر اين اساس تعداد بيكاران را اعلام مي كنند و اگر براساس عرف بين المللي خانه داري را نيز شغل تلقي نكنيم، تعداد بيكاران ايران به تحقيق از 30 درصد عبور مي كند.وي مي افزايد: موفق ترين كشور جهان سوم در افزايش رشد اقتصادي در سالهاي اخير چين بوده است. كل اشتغال ايجاد شده در چين 6 ميليون فرصت شغلي بوده است و اگر ايران با الگوي چين رشد اقتصادي مي يافت، به نسبت جمعيت خود تنها مي توانست 400 هزار شغل ايجاد كند. اعلام كاهش نرخ بيكاري به كمتر از 10 درصد گواه آن است كه بهره وري در ايران و رشد اقتصادي بيش از چهار برابر چين بوده است كه چنين چيزي با مشاهدات سازگار نيست." از سويي ديگر دكتر حسين مهدوي عادلي اقتصاددان و استاد دانشگاه به خبرنگار قدس چنين مي گويد: "كاهش نرخ بيكاري به افزايش نرخ سرمايه گذاري بستگي دارد، يعني هر قدر كه سرمايه گذاري در كشور افزايش پيدا كند و رشد اقتصادي بيشتر شود، باعث مي شود كه رونق اقتصادي ايجاد اشتغال كند. بنابراين اگر دولت مي توانست به اهداف برنامه چهارم كه رشد 6/8 درصد در سال بود، دست پيدا كند و برنامه ريزي درستي داشت، آن وقت نرخ بيكاري تك رقمي مي شد، اما متأسفانه رشد اقتصادي هر سال كمتر از رشد پيش بيني شده است، بنابراين باعث كاهش اشتغال و افزايش بيكاري شده است. با کمال تاسف باید اعلام کرد که دولت نهم درهردوعرصه داخلی و خارجی , ناموفق عملکرده وبعید به نظر می رسد در عمر باقی مانده بتواند این ورشکستگی را جبران کند.

برچسب‌ها:


جمعه، بهمن ۱۱، ۱۳۸۷

 

شُکرگذاری نماينده مجلس به خاطر عقب ماندگی ملت ایران!

حسین گروسی حین چاپلوسی به رهبراعتراف به فساد رژیم کرد

نماينده مجلس رژيم از شهريار در سخنانی متناقض در مجلس از يک سو به چاپلوسی برای خامنه ای پرداخت و از سوی ديگر اين سوال را مطرح کرد که علت عقب ماندگی و فقر مردم ايران چيست. انگار نظام ولايت مطلقه فقيه به جز فقر و تهيدستی و سياه روزی برای مردم حاصل ديگری هم می تواند داشته باشد؟

"
حسين گروسى نماينده مردم شهريار در نطق خود با اشاره به سي‌امين سالگرد پيروزى انقلاب اسلامي، ضمن تبريك و گراميداشت اين ايام، خداوند را شُكر كرد كه در راس نظام جمهورى اسلامى ايران، رهبرى فرزانه و حكيم، رئيس جمهورى عدالت خواه و پرتلاش و مجلسى مستقل و پرتوان و اصولگرا قرار دارد.(این نماینده مجلس ادعا دارد که افاضات اش حقیقت دارد , یعنی رهبر فرزانه وحکیم ,مجلس یک دست وپرقدرت , دولت کاردان ودر خدمت محرومان ,رئیس جمهورعدالت خواه و ما هم می گویم بر آدم کم حافظه ودروغگو چی ...؟) از چنين مجموعه‌اى انتظار وافر مي‌رود تا با ايجاد همدلي، هماهنگى و استفاده از نظرات كارشناسان مجرب و دلسوز، كشور را به سوى تعالى و رشد هدايت و تا رسيدن به قله‌هاى پيشرفت و ترقى لحظه‌اى غفلت و درنگ نكنند. وى با تاكيد بر اين‌كه فقر زيبنده يك ايرانى نيست، يادآور شد: ايران بزرگ داراى منابع طبيعى و خدادادى فراوان مانند نفت و گاز، معادن غني، آب و هواى چهار فصل و نيروى انسانى باهوش، كارآمد، جوان و از همه مهم‌تر فرهنگ و پيشينه غنى است، حال علي‌رغم مشكلات و اين امكانات بالقوه، اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا بايد شاهد تورم كمرشكن، فقدان فرصت‌هاى شغلى مناسب جهت جوانان، تبعيض شديد طبقاتى در جامعه، تعطيلى صنايع و مشكلات اقتصادى باشيم؟ در حالى كه جمهورى اسلامى ايران با در اختيار داشتن بيش از 138 ميليارد بشكه ذخاير اثبات شده نفت خام جهان سهمى معادل 2/11 درصد از ذخاير جهان را به خود اختصاص داده است و چهارمين توليد كننده بزرگ نفت دنيا بعد از عربستان، روسيه و آمريكا و دومين رتبه در ذخاير گاز در جهان محسوب مي‌شود."

برچسب‌ها:


 

کن لوچ کارگردان سرشناس سینمای بریتانیا:


تا دیر نشده سرکوب زحمتکشان رامتوقف کنید !


کن لوچ کارگردان سرشناس سینمای بریتانیا در نامه‌ای سرگشاده به رهبران جمهوری اسلامی ایران، ضمن بر شمردن مواردی از بازداشت فعالان جنبش کارگری ایران به «سرکوب فعالان و نهادهای کارگری و نقض حقوق و آزادی های مدنی در ایران اعتراض کرده است

در آغاز این نامه سرگشاده کن لوچ می نویسد: «هدف از انتشار این نامه، اعتراض جدی به موج جدیدی از بازداشت و سرکوب فعالان کارگری است». وی سپس فهرستی از افراد بازداشت شده را به این شرح ذکر می‌کند:


منصور اسانلو رئیس، سندیکای کارکنان اتوبوس‌رانی تهران و حومه که از تابستان سال ۲۰۰۷ میلادی بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شده است. «آقای اسانلو توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و در زندان بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از مشکلات جسمی فراوان رنج می‌برد


افشین شمس، از اعضای هماهنگ کننده تشکل مستقل کارگران، و از اعضای کمیته حمایت از محمود صالحی، در تابستان سال ۲۰۰۸ در شهر الیگودرز بازداشت شده و پس از انتقال به زندانی در اصفهان بدون حضور وکیل محاکمه شده است.

فرزاد کمانگر معلم ۳۳ ساله و فعال حقوق بشر و اتحادیه‌های کارگری از منطقه کردستان، توسط دستگاه قضایی به مرگ محکوم شده و در مدت زندان شکنجه شده است. با وجود اعتراض های پیاپی محافل حقوق بشر در ایران و سراسر جهان حکم اعدام فرزاد کمانگر تغییر نکرده است.


محسن حکیمی، عضو تشکل مستقل کارگران و عضو کانون نویسندگان ایران، توسط ماموران لباس شخصی در ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ بازداشت شده «و بر اساس آخرین خبرها او در بند ۲۰۹ زندان اوین است

بیژن امیری، کارگر اتومبیل‌سازی و عضو باشگاه کوهنوردی، در ماه دسامبر ۲۰۰۸ توسط ماموران حراست ایران خودرو بازداشت شده و بر اساس آخرین خبرها در بند ۲۰۹ زندان اوین است.


ابراهیم مددی، معاون سندیکای کارکنان اتوبوس‌رانی تهران و حومه، که در گذشته نیز چندین بار بازداشت شده بود آخرین بار در ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ بازداشت شد.

«وکیل وی می گوید که وی توسط شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب محاکمه و به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" به سه سال و نیم زندان محکوم شده است. به گفته وکیل وی این حکم به ابراهیم مددی ابلاغ نشده و وی امکان دفاع از خود یا اعتراض به این حکم را نداشته است

پدرام نصرالهی، از اعضای هماهنگی تشکل مستقل کارگران در منطقه کردستان، روز ۲۳ دسامبر سال ۲۰۰۸ بازداشت شده است.


بختیار رحیمی، یک فعال کارگری در منطقه کردستان، که روز ۲۳ دسامبر سال ۲۰۰۸ دستگیر شده است.

کن لوچ در ادامه نامه سرگشاده خود در اعتراض به «سرکوب فعالان کارگری» در ایران می نویسد: «تعداد زیادی از فعالان کارگری در ایران منتظر برگزاری دادگاه و یا صدور حکم خود هستند و یا به دلیل فعالیت‌های خود در دفاع از حقوق کارگران اخراج شده‌اند. از جمله آن‌ها اعضای "سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه" و اعضای "سندیکای شرکت نیشکر هفت تپه" هستند، که در ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ محاکمه شده و اکنون منتظر صدور حکم خود هستند

کن لوچ در پایان می‌نویسد: «من تمامی این بازداشت‌ها و موارد سرکوب فعالان و تشکل‌های کارگری را محکوم کرده و خواستار آزادی سریع تمام بازداشت‌شدگان هستم. همچنین از حکومت ایران می‌خواهم که حق کارگران برای تشکیل اتحادیه و اجتماعات کارگری را محترم شمرده، به سرکوب فعالان کارگری پایان داده و در فعالیت تشکل‌های کارگری مستقل دخالت نکند

برچسب‌ها:


پنجشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۷

 
احمدی نژاد:


آخ جون یهودی جون یکی دیگه !


گاهاً فکرمی کنم انسان باید به خیلی از چیزها که ظاهرآ پیش پا افتاده محسوب می شوندهم بی توجه نباشه, ضرری که نداره مثل قیافه انسانها البته نه در مقام قیاس که من آنم که رسًتم بود پهلوانم . بلکهطرز لباس پوشیدن آدم ها , طرز رفتار ونشست وبر خاست ها , طرز دوست داشتنها که می تواند بعصاً مفاهیم مختلفی داشته باشد. یا طرز دوستیها ورفاقت ها, یا مثلاً شناسنامه واسم ونام فامیلی اشخاص, خوب مثل اینکه کم کم داریم می رسیم به اصل مطلب .

اگر کمی دقت کنید می بینید که بعصی اشخاص معمولاً بر خلاف آنچه بودند یا هستند نشان می دهند , مثلاً شیرین بیان تنها چیزی که از دهانش بیرون نمی ریزد همانا شیرینیه , ذولفعلی بیچاره تنها چیزی که تو عمرش ندیده همان موی سر وذولف پریشانه , چراغعلی بی نصیب از چراغ بینایی در حسرت دیدن حتی یک لحظه از روشنایی ,ونهایتاً نام ها ی چون حبیب الله عسگراولادی مسلمان , تنها بوی که ایشان در عمرش نبرده همان مسلمانی به مفهوم عادل بودن وانسان بودن , قدوقواره که نگو هم این دنیایی هم آن دنیایی , راستی اگر کسی ذاتاً مسلمان واقعی باشد دیگر چه لزومی دارد که بعد از انقلاب به دُم ُفامیلی اش یک مسلمان اضافه کند تا شناسایی نشود که قبلاً یهودی بوده, این از این .


یا مثلاً جنتی مسلمان زاده که البته از پدرسوختگی اش انتهای فامیلی اش را تلفظ نمی کند , حالا این دیگر چه صیغه ای است از ما بهتران دانند., یا مثلا احمدی نژاد (سبورجیان )اسلام خواه وخیلی های دیگر از این قبیل , لذا از این جهت است انسان نباید گُول این گرگهای مسلمان نما را که در جلد میش خزیده اند به خورد . من دراینجا رشته کلام را می دهم به مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی که به مراتب اطرافیان خودشان را بهتراز اینجانب می شناسد.( البته لازم به توضیح میدانم بگویم که بنده هیچ اعتراضی به هیچیک از ادیان ندارم وکاری هم به اعتقادات مردم ندارم,من به همه عقیده ها ومرام ها و مسلک ها احترام می گذارم .می خواد با دین باشد یا بی دین , احترام من همیشه به انسان بودن انسان هاست , هر که می خواد باشه, باشه ربطی به من نداره , قصدم توضیح خصلت درنده گی, درنده گانی در جلد انسان بود )


مهدی خزعلی:

یک چیزی همیشه فکر من را به خود مشغول می کند و روزی راجع به اون تحقیق می کنم، چرا قدرت بازار در موتلفه جمع است و چگونه است که رهبر موتلفه یهودی زاده است و فامیلی خود را به عسگر اولادی مسلمان تغییر داده است ؟ و به گونه ای از اقتصاد اسلامی دفاع می کند که پیر و برنانه تنها از اقتصاد اسلامی بلکه از دین می گریزد !!

در قم آنکه بیشتر دم از اسلام و ولایت می زند و دست همه مراجع را در تعصب دینی بسته است و آن چنان تئوری حکومت اسلامی سر می دهد و بر طبل تحجر می کوبد، که دین و آیین محمدی در نظر مردم ناخوش آید ! و تمام دین گریزی مردم از قرائت دینی اوست، حتی دین روحانیت مبارز را قبول ندارند، خود را آسمانی می دانند و همه را زمینی !! باز به حسب و نسب که برمی گردیم به اجداد یهودی می رسیم !!

در افغانستان، طالبان چهره ای زشت از اسلام عرضه می کنند، و رهبران طالبان و القاعده در امریکا و با پول آزانس های یهود تربیت و تجهیز می شوند !!

اخیرا شنیدم احمدی نژاد هم که دست کمی در تظاهرات افراطی دینی از آنان ندارد، از خانواده ای یهودی تبار بوده است ، نگاهی به صفحه توضیحات شناسنامه او بیاندازیم تا تغییر فامیلی از " سبور جیان" به احمدی نژاد را دیده و ریشه خانواده سبورجیان در آرادان را بررسی کنیم!! اگر حقیقت داشته باشد ، حلقه قدرت ، ثروت و روحانیت کامل است، اینبار زر و زور و تزویر در نسل قوم یهود در ایران تحکیم شده است !

نگاهی به سابقه خانوادگی طراح مسئله هولوکاست بیاندازیم، همان مسئله ای که موجب مظلوم نمایی اسرائیل شد، مسئله ای که برای اولین بار در شورای امنیت ایران به نفع اسرائیل محکوم شد، مسئله ای که اروپارا علیه ایران متحد کرد، بهتر است نظام اسلامی به حسب و نسب مادری او و محل رشد و نمو او بیشتر دقت کند، شاید رئیس جمهور در این موضوع بازی خورده باشد !

من صاحبخانه ای دارم یهودی، که فامیلی خود را عوض کرده است و یک فامیلی صد در صد اسلامی به معنای دوستدار خداوند یکتا برگزیده است، انتخاب فامیلی عربی و اسلامی برای حفظ اموال بوده است، سالی چند ماه به عنوان دبی از دسترس خارج می شود و حتی وکیل او نیز پیدایش نمی کند و امکان تماس با او نیست، شما فکر می کنید این پیرمرد جایی جز اسرائیل می رود! اخیرا پس از ناامنی اسرائیل ، خانواده خود را بعد از سالها دوری از وطن به کشور آورده است، این قوم حاضرند نسلها دین و آیین دیگری اختیار کنند تا به اهداف خود برسند। او در جلسات آنقدر از علی (ع) و حب علی(ع) می گوید و هر قسم دروغی را با نام علی می خورد که من گاهی احساس می کنم دارد به ریش من می خندد

نمی دانم یکی تاکید دارد که عسگر اولادی مسلمان است ، دیگری اصرار دارد از نژاد احمد است، و صاحبخانه ما " کشورش" را رها کرده و می گوید " محب یکتا " ست، آن یکی هم که آسمانی است و چراغ هدایت است !

برچسب‌ها:


 
گربه ها چقدر عمر می کنند؟

دانستنی های از دنیای اطراف مان

۴۰۰۰ سال قبل درمصر اگر کسی گربه را میکُشت مجازاتش مرگ بود !

نوشته ای غیرمتعارف اما ضروری, امروزه علاوه بردانشمندان وپژوهشگران , مردمان عادی نیز بیش از گذشته به حفظ ونگهداری محیط زیست اهمیت می دهند . لذاحمایت ازموجودات زنده چه درخانه وچه در طبیعت دراصل حمایت از حیات بشری است . پس درحفظ ونگه داری آنها کوشا باشیم.

درسال 1888 حدود 300000 (سيصد هزار) گربه موميائي شده در مصر كشف شد. درمصر قديم اگر گربه خانواده اي ميمرد.. تمام اعضاء خانواده براي نشان دادن عذادار بودن ابروهاي خود را ميتراشيدند.

گربه قادره تا ۷ برابر ارتفاع بدن خودش به طرف بالا بپرد.

گربه در بدنش ۲۶۰ استخوان دارد.. در صورتیکه انسان ۲۰۶ استخوان دارذ.

قدرت دید گربه درشب ۶ برابر قدرت دید انسان است.

سبیل ها و موهای اطراف گونه و چانه گربه مثل آنتن عمل میکنند و گربه به کمک آنها میتواند تنگی و گشادی یه محل را برای عبور کردن تخمین بزند.

گربه ها بعد از جنگیدن با یکدیگر شروع به لیس زدن خود بوسیله پنجه دست و زبان میکنند و اینکار را برای آرام کردن اعصابشان انجام میدهند.

گربه ها بعد از نوازش توسط یک انسان شروع به لیس زدن خود میکنند تا آثار بوی انسان را از بدنشان بزدایند و پشمهاشون را به صاف کنند (پس معلوم شد گربه ها هم آدمها را کثیف میدانند همانطور که اغلب آدمها آنها را کثیف میدانند)

مغز گربه ها خیلی بیشتر از مغز سگ ها به مغز انسان شباهت دارد.

میزان شنوائی گربه یکی از بالاترین در بین حیوانات است. میزان شنوائی گربه ها به ۶۵ کیلو هرتز میرسه در صورتیکه قدرت شنوائی انسان بیشتر از ۲۰ کیلی هرتس نیست.

ضربان قلب ۱۱۰ تا ۱۴۰ در دقیقه است . یعنی دو برابر ضربان انسان.

درجه نرمال بدن گربه ۳۸.۶ سانتیگراد است.

دم گربه نقش عمده ای در حفظ تعادل بدنش ایفاء میکند و این قدرت را به او میدهدتا وقتی از ارتفاع به پائین میافتد روی ۴ دست و پا به زمین بخورذ.

گربه ماده بین ۵ تا ۹ ماهگی میتواند جفت گیری کرده و حامله شود ولی گربه نر اغلب بعد از یکسالگی جفت گیری میکند.

یک گربه ۱۵ ساله احتمالا" ۱۰ سال از عمرش را در خواب سپری کرده است.

اکثر گربه های سفید که دارای چشمهای آبی هستند کر بدنیا می آیند. گربه سفیدی که یک چشمش آبی باشه و یکی سبز... گوشی که نزدیک چشم آبی رنگ است کر خواهد بود.

ابراهام لینکلن عاشق گربه ها بود و زمانی که در کاخ سفید زندگی میکرد ۴ گربه داشت.

بعضي ها از گربه ميترسند... (مثل بعضي كه از بلندي يا تاريكي ميترسند) كه اين نوعي فوبيا است به نام Ailurophobia . از آدمهاي معروف ژوليوس سزار - هانري دوم و ناپلئون بناپارت به اين نوع فوبيا دچار بودند و از گربه وحشت داشتند.

تمام گربه ها وقتي به دنيا ميايند داراي چشمهاي آبي رنگ هستند.

برطبق آمار آمريكائي ها بيشتر از پول خرج غذاي گربه هايشان ميكنند تا غذاي بچه هايشان.

يك گربه بالغ داراي 30 دندان ميباشد.

گربه ها 16 ساعت در روز ميخوابند .. يعني بيشتر از پستانداران ديگر.

گربه ها ميتوانند به يكديكر خون بدهند.

گربه ها هم مثل انسان ميتوانند در پيري لك و پيس بزنند. اين بصورت لكه هاي سياه يا قهوه اي است كه بيشتر دور دهان و چشم و بيني آنها ظاهر ميشود ,پس بيخود نيست اسكندر ژاله لبش لكه هاي سياه زده بود.

بر عكس باور هاي قبلي گربه ها رنگ را تشخيص ميدهند.

گربه ها داراي 13 دنده هستند.

گربه ها مثل انسانها داراي گروه خوني آ‌و ب هستند.

حافظه گربه ها خيلي قوي تر از حافظه سگ ها ميباشد. بر طبق آخرين تحقيقات انجام شده در دانشگاه ميشيگان حافظه گربه از گونه هاي مختلف ميمون هم بيشتر است.

گربه ها از اينكه اسمشان را صدا كنيد و با آنها صحبت كنيد خيلي لذت ميبرند.

در غذاي گربه ها بايد حتما"‌مقداري چربي وجود داشته باشد براي اينكه بدنشان خود بخود نميتواند چربي بسازد. هرگز غذاي سگ را به گربه ندهيد چون گربه ها 5 برابر سگ ها به پروتئين نياز دارند.

گربه ها خيلي بيشتر از سگ ها در آمريكا به عنوان حيوان خانگي نگهداري ميشوند.

نويسنده معروف ارنست همينگوي درخانه خود از 30 گربه نگهداري ميكرد.

فلورانس نايتينگل در طول زندگيش بيشتر از 60 گربه نگهداري كرده است.

قرص هاي ضد درد انسان از جمله استامنوفن (تيلنول) براي گربه ها سمي ميباشند. شكلات هم براي گربه ها سمي ميباشد.

گربه ها معمولا"‌ طول عمر بيشتري از سگ ها دارند. گربه ها معمولا 14 سال عمر ميكنند ولي گاهي به 20 سالگي هم ميرسند. طول عمر گربه به نوع زندگي و تغذيه و محيط زيست بستگي دارد. معمولا" گربه هاي خياباني 8 سال عمر ميكنند (البته در ایران فکر کنم خیلی زندگی کنند ۲-۳ ساله.. چون یا زیر ماشین میکنندشون از قصد یا هزار مرض میگریند میمیرند یا از گرسنگی میمیرند یا مردم آنها را میکشند.)

برطبق آمار گرفته شده انسانهائي كه از حيوان خانگي نگهداري ميكنند عمر طولاني تري داشته اند. استرس كمتري داشته اند و كمتر دچار سكته قلبي شده اند.

از نظر علمی ثابت شده كه نوازش گربه فشار خون را پائين مياورد.

بيشتر گربه ها قادر به هضم شير گاو نيستند. معمولا"‌ شير و لبنيات گربه ها را دچار اسهاي ميكند (معمولا" غیر از انسان هیچ حیوانی شیر یک حیوان دیگر را نمیخورد و بعد از بچه سالی هم اصلا" شیر نمیخورد فقط ما آدمها هستیم که حتما" باید شیر بخوریم تا پیری)

دم گربه داراي چندين استخوان ميباشد.

عقيم كردن گربه سن او را 2 تا 3 سال افزايش ميدهد.

نوزاد گربه ها تا 9 روز چشم و گوششان بسته است.

نوستراداموس، ستاره شناس فرانسوي گربه اي داشت به اسم گريمالكين.

جد گربه هاي امروزي گربه وحشي آفريقائي بود كه هنوز هم در آفريقا زندگي ميكند.

(برگرفته از سایت دانستنیهای طبیعت)

برچسب‌ها:


 
جوانان ایرانی در جستجوی کدامین راهند؟


نقش دولت احمدی نژاد در سرنوشت جوانان !


گزارش زیرکه بر اساس داده های فصلنامه رفاه اجتماعی تهیه وتنظیم شده , بیانگر بی تدبیری وبی کفایتی به اصطلاح دولتمردان ریزو درشت , نظام جمهوری اسلامی است. که کوچک ترین برنامه ریزی برای جوانان نداشته وندارندوتاثیرات منفی آن نه تنها برسر نوشت نسل های امروزین کشور که آینده سازان فردایند , آثار ویرانگر آن در نسل های آینده نیزقطعاً مشاهده خواهدشد .
نتیجه یک پژوهش دانشگاهی بین سال های سال -1387-1386 نشانگر آن است که 54 درصد جوانان تهرانی، دچاریک نوع (بی هویتی )نابسامانی اقتصادی و اجتماعی" هستند. این تحقیق بر روی یک نمونه‌ی 814 نفری از جوانان 15 تا 29.ساله انجام گرفته است . از دیدگاه علم جامعه شناسی و حتی روان پزشکی و روانکاوی این نوع وضعیت گذرا یا مانده گار را وضعیت آنومیک می نامند.

وضعیت «آنومیک» را می‌توان "گسست از هنجارهای اقتصادی - اجتماعی یا "آشفتگی در هویت" تعریف کرد. "آنومی" با هنجارستیزی، هنجارگریزی، قانون‌شکنی و احساس شکاف میان فرد و جامعه جلوه‌گر می‌شود.

بسیاری از جوانان ایرانی، برخوردار نبودن از منزلت فردی و اجتماعی، نداشتن دورنمایی موفق یا مشکلات اقتصادی و رفاهی را ناشی از مدیریت نادرست جامعه می‌دانند. اما چنین نیست که در برابر این سوء مدیریت، دست به عصیان بزنند. بیشتر آنان در مواجهه با پیامدهای این مدیریت ناکارا، احساس بدبختی، ناامیدی، پوچی و قربانی‌بودن می‌کنند. بسیاری از جامعه‌شناسان نیز ریشه‌های "آنومی" را در تکانه‌های اقتصادی و اجتماعیِ ناشی از انقلاب و جنگ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینند. آنان می‌گویند، هنجار پایداری، جایگزین ارزش‌های کهن یا ممنوع نشد و نسل جوان عمدتا با خلاء فرهنگی و اجتماعی ناشی از این شکاف روبه‌رو شد.

استادان جامعه شناسی، وضعیت آنومیک کنونی را نمونه‌ی بارزی از ناکامی مسئولان جمهوری اسلامی در مهندسی فرهنگی و اجتماعی توصیف می‌کنند. و برخی نمودهای رفتاری و آماری این نابسامانی را چنین توصیف می نمایند:

«کاهش سن جرم

کاهش سن فحشا به 11 سال

کاهش سن اعتیاد به 10 سال

افزایش طلاق

ناکامی یک‌سوم ازدواج‌ها

افزایش بیکاری به میزان 35 درصد

افزایش بیماران اعصاب و روان به میزان 31 درصد

افزایش بیماران قلب و عروق به میزان 22 درصد

افزایش حاشیه‌نشینی، با وجود وعده‌ی عدالت توزیعی در جامعه.»


نسبت آنومی با فروپاشی اجتماعی

پرسش متداول در بررسی وضعیت "آنومیک" یک جامعه این است که آیا گسست اقتصادی و اجتماعی یا شکاف فرهنگی و اخلاقی، در میان جوانان می‌تواند به از هم‌پاشیدگی یک نظم سیاسی یا اجتماعی منجر شود؟

برخی استادان جامعه شناسی ایرانی تاکید می‌کنند که رشد چشمگیر نابهنجاری در یک جامعه، لزوما با فروپاشی اجتماعی همراه نیست. بلکه آنها به نقش خرده‌فرهنگ‌ها، حمایت‌های دولتی و عدم خودآگاهی طبقاتی و گروهی، در ایران امروز نیز اشاره کرده و می‌افزایند: « این وضعیت را می‌توان به اتومبیلی تشبیه کرد که بنزین‌اش تمام شده اما چون در سرازیری است، کماکان می‌تواند به حرکت ادامه دهد. خودرو زمانی که به سربالایی برسد، متوقف می‌شود وتنها در آنجا، نیاز به فشار و نیرو دارد.»


اما چالش های تازه از راه خواهند رسید

در تحقیق مربوط به وضعیت «آنومیک» جوانان تهرانی، نابسامانی اقتصادی کنونی، به معنای "احساس عدم تناسب میان نیازها، آرزوها وهدف‌های خود و کمبود یا نبود راه‌های دستیابی به آنها" بیان شده است.بعضی از این پژوهشگران براین اعتقاداند که نسل امروز بر خلاف نسل‌های قبل، زیادهم آرمانگرا و جامعه‌خواه نیست . «این نسل البته ممکن است امروز امکاناتی برای رساندن پیام خود به بیرون از جامعه نداشته باشد، اما بدون تردید، در آینده گستاخ‌تر و سریع‌تر خواهد بود و چالش‌های جدی‌تری، هم با پدران و مادران خود و هم با حاکمیت اجتماعی-سیاسی خواهد داشت.»

برچسب‌ها:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]