چهارشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۷

 

میرحسین خواب چه کسانی را آشفته کرده است؟

مهندس موسوی هنوز به طور رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده موج تخریب ها از جانب برخی جریانات خاص علیه “نخست وزیر امام” آغاز شده است. بهانه های تخریب اینان اگر دقت کنیم دو چیز بیشتر نیست: یکی تلاش در تخریب چهره میرحسین به بهانه عدم فعالیت آشکار ۲۰ ساله است و دیگری ایرادگیری کورکورانه از سیاست های اقتصادی دولت در زمان جنگ است.

این جریان آن چنان کوته بینانه به قضاوت نشسته است که پنداشته اند مهندس موسوی در این ۲۰ سال در جزیره ای دورافتاده در خلوت خود نشسته بوده و از فعل و انفعالات جامعه بی خبر مانده است. و از دیگر سو، بی توجه به شرایط ویژه کشور در زمان جنگ و کسری بودجه فوق العاده به دلیل هزینه های کمرشکن نظامی که منجر به اجرای سیاست یارانه ای برای رفع نیازهای اساسی مردم شد، میرحسین را متهم به جانبداری از اقتصاد دولتی می کنند

ادامه مطلب.....


برچسب‌ها:


 

گل مریم

تقدیم به همه مریم های که بهارزندگیشان را فدای بقای بهار مردم شان کردند !


به یاد مریم بهاری


گل مریم کجا رفت عطر نابت

چه شد سودای آبت ، آفتابت

چه شد آن رنگ و رعنایی که دیگر

نمی بینم به بیداری و خوابت


الا ای آهوی دشت رهایی

گل خوشبوی باغ آشنایی

تمام دوستان جمع و پریشان

نمی گویی کجایی؟ کی می آیی؟


بگردم، آن دل زیبا بگردم

بساط خشکی و دریا بگردم

بگردم هر کجا و نا کجا را

که تا آن قامت رعنا بگردم


کجا نالم،کجا نالم از این درد

که از ما رخت بر بست آن گل زرد

دلا می سوز و سوزان ناله سر کن

خدا را یک نفس ای رفته بر گرد


(سعید سلطانی طارمی)

برچسب‌ها:


 

آخرین بیانیه کانون نویسندگان ایران


همچنان هجوم! همچنان سرکوب!همچنان ممنوعیت!


مردم شریف ایران!

هجوم و سرکوب در مقابل خواسته‌ها و اعتراض‌های برحقِ قشرهای مختلف مردم برای قدرت‌مداران به روشی همیشگی تبدیل شده است. در چندین ماه اخیر، با بحرانی‌تر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور و در سطح جهان، بار دیگر موج جدیدی از سانسور و ممنوعیت، احضار، دستگیری، بازداشت و صدور احکام روزافزون احکام سنگین و اجرای اعدام برای مقابله با پیامدهای بحران هر دم فزاینده به راه افتاده است. طرفه آن که در کنار این اقدام‌ها، صاحبان قدرت می‌کوشند اسناد و مدارک سرکوب‌های قبلی را از میان ببرند.( ادامه مطلب)

برچسب‌ها:


 

شکست ایدئولوژی جمهوری اسلامی

و

اعتراضات دانشجویی


«قسمت اول»


خبراعتراضات دانشجویی درمورد دفن شهدادردانشگاههای ایران, چندروزاخیرسرخط اغلب روزنامه ها وخبرگزاریهای داخلی وخارجی شد. من ضمن یک گزارش کوتاهی دراین خصوص که حاوی برخوردهای خشونت آمیزنیروهای دولتی درجلد بسیجی لباس شخصی ولباس شخصی بسیجی بود.وواقعاً هم دربیان فرهنگ به اصطلاح بسیجی حسابی سنگ تمام گذاشته وخود رابیش از پیش برای اهالی علم ودانش معرفی کردند. به ماهیت وعلل پناه بردن این نوع حاکمیت ها به افزایش تقدسات وگسترش ایدئولوژی آنها خواهم پرداخت واماهمانطوریکه دیدید وشنیدید این ارازل واوباش ها,از پنجه بوکس وچوب وچماق وچاقوهر آنچه راکه دردست داشتندبا آن به دانشجویان حمله کردن, که یک نمونه آنرا درعکس بالامشاهد می کنید بی هیچ کم وکسری به اصطلاح فرهنگ بسیجیشان رابرای جامعه تعریف کردند. من می خواهم اززاویه دیگری وارد این بحث شده وآنرابشکافم ,از پریروزودیروزکه حاکمیت باوارد شدند مسقیم رهبرج।اسلامی به این پدیده غیرمتعارف عملاً از بخش تبلیغات وجنبه سُمبولیک آن به صحنه عملی واجرای آن کشیده شد دفن پیکرهای شهدا دردانشگاه ها به ویژه در دانشگاه امیرکبیر ودانشگاه پلی تکنیک بااعتراضات گسترده دانشجویان مواجه گشت از مرحله مسالمت آمیزبه مرحله درگیری وخشونت وارد شد . البته این یکی بوکس اش یادش رفته دارد از پنجه اش استفاده می کند.


دراین بین بسیاری ازدانشجویان معترض مورد ضرب وشتم واقع شده وبه گزارش خبرگزاریها صدها نفر از آنان مجروح ودستگیروبستری وزندانی شدن وتا کنون خبر موثقی ازوضیعت آنان در دست نیست .گزارشها حاکی ازآن است اکثریت دانشجویان دوشب گذشته را در کلانتری 107 تحت بازداشت بودند وچه تعداداز آنها وتحت چه شرایطی تاکنون آزاد شده اند یا نه بازهم خبر تائید شده ای تا کنون ارائه نشده است از جمله اعتراضات آکادمیک دانشگاهی دانشجویان تا کنون از طرف دست اندرکاران آموزشی وفضلای دانشگاهی مورد تائید واقع گشته । چرا که دانشگاه مکان کسب علم ودانش است وهیج سنخیتی با قبرستان ومرده پرستی وعقب نگری ندارد,درامتداد این بخش ویادربخشهای دیگر این نوشته به چرایی این موضوع وشکست حاکمیت های ایدئولوژیک خواهیم پرداخت।(آخرین خبردراین خصوص این است که بیش از25نفر ازدانشجویان دستگیر شده را به زندان اوین منتقل کرده اند!) (برای دیدن لینگهای مربوط به این موضوع اینجارا کلیک کنید)


علل متوسل شدن رژیم های دیکتاتوروشبه دیکتاتوربه ابزارکاری بنام ایدئولوژی (ایدئولوژی دولتی),چیست؟ وچرا این نوع رژیم ها ایدئولوژی حاکمیت سیاسی خود را این قدر مقدس جلوه می دهند وروزبروزبه تقدس آن می افزایند؟ و چرا رژیم های دمکراتیک آلوده به چنین ابزاری نیستند؟ معمولاًرژیم های غیردمکراتیک ودیکتاتورمعاب چه ازنوع لائیک وچه از نوع ایدئولوژیک وقتی خودرا درپاسخ دادن به درخواست جامعه دربن بست وبه اصطلاح امروزیها در آچمازمی بینند .تنها راه نجات حاکمیت خودرا درگسترش ایدئولوژی ومسلط کردن آن را دروحله اول به قشرآگاه واستارد جامعه یعنی دانشگاهیان وسپس گسترش آنرا درسطوح مختلف جامعه در دستورکار خود قرار می دهند. وبا سوء استفاده از احترام واعتباری که از جان گذشتگان وقرباینیان جنگ ها دراجتماع ودر پیش مردم دارند برای بقای خود تلاش می نمایند . بخش بعدی را ازهمینجا پی خواهیم گرفت.

برچسب‌ها:


یکشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۷

 

جانهای به لب رسیده !


رواج خود سوزی های زنجیری در ایران


خودسوزي در دانشگاه تهران


چهارمین خود سوزی دریک ماه


در حالي كه هنوز پرونده سه خودسوزي مقابل ساختمان‌هاي رياست جمهوري، مجلس و بنياد شهيد خرم آباد در جريان است، امروز از دانشگاه تهران خبر رسيد كه يك نفر ديگر در محوطه دانشگاه اقدام به خودسوزي كرد.

شاهدان عيني به جمهوريت گفتند، فردي كه خود را دانشجوي دكتراي هنر معرفي مي‌كرد، تلاش كرد كه خود را به آتش بكشد، اما مسوولان حراست دانشگاه با حضور به موقع، آتش را مهار كرده و وي را به بيمارستان منتقل كردند.


نكته جالب توجه حضور دوربين صدا و سيما در محل حادثه بود. بلافاصله پس از آنكه فرد اعلام كرد كه مي‌خواهد اقدام به خودسوزي كند، افرادي كه خود را خبرنگار صدا و سيما معرفي مي‌كردند در محل حاضر شده و اقدام به فيلمبرداري كردند.

در سه مورد قبلي قربانيان خودسوزي تنگناي مالي و شرايط نامناسب اقتصادي و اجتماعي را دليل خودسوزي خود عنوان كرده بودند. اما اين بار فردي كه در دانشگاه تهران خود را به اتش كشيد پس از دقايقي صحبت‌هاي نامعلوم اقدام به اين كار كرد.


برچسب‌ها:


 

آقا عجب مملکتی شده,ها !


شپش مدارس تهران رافراگرفته


به به عجب مملکتی شده چمن بودوبه گل هم آراسته شد, واقعاً انسان نمی داند از کجایی این مملکت ومملکت داری بنویسد 24چهارساعت که چه عرض کنم اگردوتا بیست وچهار ساعت هم داشته باشی بازهم برای نوشتن وقت کم می آری , آخه درد که یکی دوتا نیست یادش بخیر زنده یاد پدربزرگم اغلب مواقع که از دست مشکلات کشوری ولشکری ودوربَری عاصی و عصبانی می شد می گفت بابا این قدر نگوئید چه خبرته کمی حوصله داشته باش آخه درداین مملکت یکی دوتا که نیست , کشور شده عینهو یک جذامی از هرطرفش درد ومرض ونکبت فوَران می کند چطوری حوصله داشته باشم وتحمل کنم و می بینید که درد جامعه یکی دوتا نیست اگریکی دوتا بود که غمی نداشتیم می کشیدیم وآخ هم نمی گفتیم , اما اینطور که نیست قسمت تمیزو پالایش شده اش نصیب یک عده شده وشماها خبر ندارین که بخوربخورهاش مال بالایی هاست وغم وغصه ودرد وورم وهزارکُفت وزهرمارش هم ما ل بقیه ملت .


حالا شده قضیه امروز کشورداری آقایان ,مملکت را انواع واقسام جانوران ریزودرشت از شپش گرفته تا موش از موش گرفته تا ساس وکنه والی آخرفراگرفته,واینها هم از اداره کردنش عاجز. حالا بیا ودرستش کن آقای احمدی نژاد ودولتش ازعهده یک کار بسیار ساده که بهداشت مدارس باشه بر نمی آیند وبچه های مردم راآفت شپش فرا گرفته آنوقت آقایان هم توی این گیرودار,فیلشان یاد هندوستان کرده ومی خواهند با به اصطلاح اتم بازی وآپولو هواکردن خودشان راالگوی ملت های دیگر قرار دهند .ذهی خیال باطل شپش مملکت را گرفته , شما به فکر فضارفتن افتادین . شما اگر می توانید زندگی روز مره مردم را که همانا خوردوخوراک وپوشاک وبهداشت وامنیت جانی ومالی وشغلی باشد را تامین کنید بقیه .... باعرض معذرت پیشکشتان. گزارش زیررا که سبب نوشتن این مقدمه شد بخوانید:


معاون برنامه‌ريزي و آموزش سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاييد موضوع گسترش شپش در برخي مدارس تهران گفت: خانواده‌ها بايد در بهداشت فردي فرزندان خود دقت بيشتري داشته باشند تا اين بيماري در بين دانش‌آموزان گسترش نيابد.

مهناز تسليمي، کمبود مربي بهداشت را به عنوان يکي از علتهاي گسترش شپش در برخي از مدارس شهر تهران پذيرفت و گفت: کمبود مربي بهداشت مي تواند در گسترش اين حشره موثر باشد چرا که به علت نبود مربي بهداشت در برخي از مدارس تعداد دفعات معاينه فردي دانش آموزان کم شده است.

معاون برنامه ريزي و آموزش سلامت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه رشد شپش مخصوص به طبقه خاصي از جامعه و يا منطقه محدودي نيست گفت: عدم رعايت بهداشت فردي و آلودگي محيط موجب گسترش اين حشره بين افراد مي شود که در مدارس نيز به علت نزديک نشستن دانش آموزان با يکديگر اين حشره به سرعت به ديگر دانش آموزان منتقل مي شود.

اين اظهارات در حالي از سوي تسليمي عنوان مي شود که در برخي از مدارس تهران، شپش سر در بين دانش آموزان شيوع يافته است و اين امر موجب نگراني مسئولان مدارس نسبت به گسترش اين بيماري بين دانش آموزان ديگر شده است
(جام جم)

برچسب‌ها:


شنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۸۷

 
گرهاردُشرودر,درتهران:


هولوکاست بازی هیچ ثمری برای شما ندارد !


حمله شدید گرهارد ُشرودر صدراعظم آلمان به احمدی نژاد


گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان ، در روز شنبه (۲۱ فوریه / ۳ اسفند) چند ساعت قبل از ملاقات با محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران ، به سخنان او در مورد نفی موجودیت اسرائیل و تکذیب هولوکاست انتقاد شدیدی کرد.

گرهارد شرودر روز شنبه در تهران در اتاق بازرگانی و صنایع، به کشتار میلیون‌ها یهودی بی‌گناه به دست رژیم نازی‌ها در آلمان اشاره کرد و گفت: «هولوکاست یک واقعیت تاریخی‌ست. نفی این جنایت تاریخی، که رژیم هیتلری آلمان مسئولیت آن را بر عهده دارد، هیچ ثمری ندارد


شرودر در ادامه‌ی سخنان خود در اتاق بازرگانی و صنایع خاطر نشان کرد که چنین بحث‌های بی‌ثمری سبب می‌شوند که مسئله‌ی اصلی، که برقراری صلح برای تمام کشورهای منطقه باشد، از نظرها پنهان بماند.

صدراعظم پیشین آلمان با پرداختن به مشکلهای منطقه‌ای گفت باید راهکاری مشترک برای حل بحران میان اسرائیل و فلسطینیان یافت. وی افزود باید برای استحکام امنیت در پاکستان، افغانستان، لبنان و عراق کوشید و راهکاری برای حل مشکلهای سوریه با اسرائیل و برقراری صلح میان این دو کشور یافت.


صدراعظم پیشین آلمان سپس به نقش ایران پرداخت و گفت ایران بحق خواستار اهمیت سیاسی بیشتری‌ست. اما کسی که خواستار حقوق بیشتر جهانی‌ست باید در سطح جهان نیز وظایف بیشتری را به عهده گیرد و به قوانین جهانی احترام گذارد.

شرودر سپس به مسئله‌ی بحث‌انگیز برنامه های اتمی ایران پرداخت و گفت: «هیچکس مخالف تهیه‌ی انرژی اتمی از طرف ایران برای مقاصد صلح‌جویانه نیست. اما در این رابطه باید شفافیت کامل حکمفرما گردد و همه‌ی وظایف بین‌المللی مراعات شوند

گرهارد شرودر همچنین به پیشنهاد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به کشورهای مسلمان پرداخت و این که او دست دوستی به سوی جهان اسلام دراز کرده است. شرودر گفت باید از این فرصت استفاده کرد، باید ارتباط مستقیم در بالاترین سطح میان ایران و آمریکا بوجود آید، زیرا «رئیس جمهور جدید ایالات متحده‌ی آمریکا مواضع خود را از مواضع رئیس جمهور پیشین این کشور جدا کرده است. رئیس جمهور پیشین آمریکا موافق سیاست برخورد و رویارویی در عرصه‌ی جهانی بود

اگرچه سفر صدراعظم پیشین آلمان به ایران، سفری خصوصی اعلام شده ، اما او در زمان اقامت خود در ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی گفت‌و‌گو و تبادل نظر می‌کند.

برچسب‌ها:


 
شهنازغلامی فعال حقوق بشر

یونسکو:

روزجهانی زبان مادری گرامی باد


گزارش روز جهانی زبان مادری در آذربایجان


زبان خود را دوست بداریم ,به زبان دیگران هم احترام بگذاریم


سازمان یونسکو 21فوریه مصادف با 2 اسفندهر سال را روز جهانی زبان مادری اعلام کرده است . و سازمان ملل منشوری را با عنوان اعلامیه جهانی حقوق زبانی ، برای رعایت حقوق همه اقوام و گروههای زبانی به تصویب رسانده است. و در حال حاضر بسیاری از دولتها متعهد به اجرای آن گردیده اند. و جالب است بدانیم که حاکمیت اسلامی ایران نیز از امضاء کنندگان آن اعلامیه محسوب میشود- ولی متاسفانه همانطوریکه در قانون اساسی حاکمیت اسلامی اصول 15و19که در باره رسمی کردن زبان های غیر فارسی و داشتن مدارس غیر فارسی زبان می باشد، معوق مانده است و هرگونه مطالبه این اصول تجزیه طلبی محسوب می شودو فعالین آن تحت عنوان اخلال گران امنیت ملی به مجازات های سختی چون محرویت از تحصیل و اشتغال، اخراج، تهدید ، زندان ، شکنجه و... محکوم می گردند.-بااین حال حاکمیت اسلامی نسبت به اجرای آن هیچ تعهدی رادر خود احساس نمی کند وافکار عمومی چه در داخل و چه در سطح جهانی برایش بی اهمیت میباشد.


به همین دلیل مردم آذربایجان هر ساله به مناسبت این روز سعی می کنند تا مراسم ویژه این روز را در شهرهای مختلف آذربایجان برگزار کنند، به رغم آنکه در اصل 27 قانون اساسی راهپیمایی بدون حمل سلاح مجاز اعلام شده است، اما مستبدان مذهبی حاکم در ایران با راهپیمایی مدنی مردم ما به طرزی خشونت آمیز برخورد می کنند- ودر همه مراسمی که به مناسبتهای مختلفی چون 21 آذر (روز بزرگداشت پیشه وری )، 1 خرداد (روز دفاع در برابر توهین بزرگ شوونیستهای فارس زبان به مردم ترک زبان در روزنامه دولتی ایران)، روز بزرگداشت مشروطه و گرامیداشت یاد و خاطره ستارخان وباقرخان ، سالروز تولد بابک خرمدین در قلعه بابک و... توسط چکمه پوشان نظامی اسلحه به دست با خشونت بی حد وحصر سرکوب می شود.-

امسال نیز در مورخه 2/12/86 فعالان حرکت ملی آذربایجان اعلام کردند که در ساعت 30/16 در بازار تبریز تجمع خواهند کرد تا مگر مطالبات و خواسته های به حق مردم شریف آذربایجان را به طرزی مدنی ومسالمت آمیز مطرح نمایند.


از چند روز قبل از مراسم نیروهای نظامی در همه جای شهر کمین کرده بودند ونیز به فعالان حرکت مدنی بارها زنگ زده بودند به اداره اطلاعات بیایند ودر آنجا تعهد بدهند که در راهپیمایی شرکت نخواهند کرد. با وجود همه ارعابها وتهدیدها مردم از ساعت 16 در بازار ، خیابان تربیت قدیم وجدید ، روبروی بانک ملی ودارایی و... برای شرکت در مراسم آمده بودند وتجمع مردم در خیابانهای ذکر شده به طرز غیر عادی چندین برابر دیگر روزها بود ولی در برابر آنها نیروهای سرکوبگر در جای – جای مراکز شهر چون بازار ، چهارراه شریعتی ، میدان ساعت و... مسلح ایستاده بودند.

این نیروها به چهار شکل حضور داشتند :

-عده ای از آنها با لباس شخصی و غیر نظامی در بین مردم می گشتند .

-نیروهای انتظامی که در داخل اتوبوسها به حالت آماده باش به خیابان آورده شده بودند .

-یگان های ویژه که با باتوم و زنجیر وسلاح های گرم و سرد به صورت دسته های چند نفری در همه مسیرهای یاد شده آمد ورفت می کردند.

-ونیز خانم های بسیجی که با اسلحه ودستبند ودیگر تجهیزات نظامی برای دستگیری زنان فعال سیاسی ، چون موریانه های زشت وسیاه ، بدون آنکه پیاده شوند در داخل مینی بوس نشسته بودند ومنتظر فرصتی بودند تا زنان مبارز وآزاده آذربایجانی را به زعم باطل خود مورد تعقیب وسرکوب قرار دهند.

نیروهای نظامی در راسته کوچه (اول بازار)در داخل مسجد جامع شهر ،در خیابان تربیت در داخل مسجد شعبان، داخل مصلی و...کمین کرده بودند و علاوه بر آن در پارکینگ های خیابان فردوسی اجازه پارک هیچ خودرویی داده نمیشد و به جای آن نیروهای نظامی از صبح آن روز در آنجا مستقر شده بودند.

در بالای ساختمانهای بلند ،دوربین های مدار بسته تعبیه شده بود. علاوه بر فشار نیروهای امنیتی برای مقابله با هر گونه تحرک وتجمع احتمالی مردم ، هوا به شدت سرد بود وسوز آزار دهنده آن تا مغز استخوان آدمی را به درد می آورد وامکان توقف چند ساعته در خیابان را برای فعالان دشوار می کرد.

خلاصه با وجود عوامل و شرایط ذکر شده امکان ایجاد اعتراض مدنی به صورت راهپیمایی برای فعالان حرکت مدنی آذربایجان فراهم نیامد ولی در خیابان های مختلف شهر همچون خیابان بهار و قره آغاج بر روی دیوارها این شعار ها نوشته شده بود:

- آنا دیلینده مدرسه (مدرسه به زبان ترک)

- اویان تورک (ترک بیدارشو)

- یاشاسین مسقل وآزاد آذربایجان (زنده باد آذر بایجان مستقل وآزاد)

- یا آزادلیق یا اولوم (یا مرگ یا آزادی)

- تورکون بئلی بوکولمز (کمر ترک خم نمی شود)


علاوه بر تبریز ،در شهرهای ارومیه و زنجان نیز وضعیت مشابهی وجود داشت و بنابه اظهارنظر فعالان حرکت ملی ارومیه وزنجان علیرغم آنکه مردم وفعالان حرکت ملی به تعداد زیادی برای شرکت در راهپیمایی از نقاط مختلف آمده بودند ولی در آن شهر ها نیز همچون تبریز به دلیل انسداد فضای سیاسی – اجتماعی حاکم به مردم آن شهر ها نیز اجازه اجرای مراسم داده نشد .

ولی بنابه گزارش های پی در پی وارسالی مستند از منطقه سلدوز ونقده مردم غیرتمند وهویت طلب آنجا ، در خیابان های امام ، مسافری ، علمی توانسته اند برای ساعتی بر وضعیت فوق العاده نظامی حاکم فایق آمده وبا دادن شعارهای ترکی ونیز پخش بیانیه های مختلف در این رابطه ، این نکته به غایت مهم را به اثبات برسانند که هر چند مستبدان مذهبی حاکم بخواهند با پاک کردن صورت مسائل وموضوعات مهم سیاسی – اجتماعی مربوط به جامعه ونیز با تشدید ارعاب وفضای تهدید ، چند صباحی به حاکمیت مستبدانه خود ادامه دهند اما سرانجام اینهمه جرقه های به زیر خاکستر خفته به آتش قهر مردم تبدیل خواهد شد وبنای تمامیت خواهی وانحصارگری وریا و تزویر دشمنان عرفان ، آزادی وبرابری را در خود خواهد سوزاند وفردا ، فردای روشن آزادی ، فردای پر از امید ورویایی ، فردای سرشار از عشق وسر بلندی وسر افرازی از پس سالیان دراز انجماد وسرما وشبهای متوالی تیرگی زا ودهه های زجرآور تاریخ حیات اجتماعی – سیاسی سرزمین اهورایی ما و از پشت دیوارهای بلند نابرابری وبی عدالتی ، همچون عزیزی گمگشته با چهره ای سرخ ولبانی از خنده باز وسر انگشتان شکوفه بسته خواهد آمد ونور وعشق ورهایی را باخود خواهد آورد تا جانشین تیرگی ، نفرت واسارت سازد.


شهناز غلامی

عضو انجمن روزنامه نگاران زنان ایران (رزا) 03/12/86

برچسب‌ها:


 
میرحسین موسوی :


پیشرفت های اعلام نشده دولت نهم!


گلابی چینی وانگور آفریقایی وماشین اروپایی


آخرین نشست مطبوعاتی میر حسین موسوی درجمع خبرنگاران که تبدیل به یک تحلیل جامع از اوضاع کشور بعد از انقلاب تاکنون شد। میرحسین موسوی دراین نشست به شاخص های ازماهیت اقتصاد ایران پرداخت وانگاه با اشاره به 3بخش اقتصاد ایران (دولتی وتعاونی وخصوصی ) گفت این نوع اقتصاد با تامل بسیار درآن زمان طرح ریزی شده بود که اگر بدرستی مورد بهره برداری قرارمی گرفت । امروز مردم مابجای فقروزیرخظ فقر می بایست حداقل دریک زندگی معمولی گذران عمرمی کردند ولی کار به جای رسیده که گلابی چینی وانگورافریقایی می خوریم وماشین چند میلیونی سوار می شویم ونتیجه آن می شود کشوری ورشکست ومردمی فقیر ।

مير حسين موسوي:
يكي از بدترين شرايط را دركشورهاي منطقه داريم
مصرف درآمد نفت با اهداف كوتاه مدت پايمال كردن حقوق نسل‌هاي آتي است


نخست وزير دوران دفاع مقدس در نشستي صميمي با حضور جمعي از دست‌اندركاران مطبوعاتي دهه نخست انقلاب گفت: الآن تعجبي ندارد كه ما گلابي چيني و انگور آفريقاي جنوبي بخوريم و با خودروهاي چند صد ميليوني در خيابان‌ها مانور بدهيم و هر روز خبر توقف و تعطيلي اين كارخانه يا ورشكستگي آن و يا اين تاجر را بشنويم. مي‌بينيد كه مجموعه‌اي از اقدامات و سياست‌هاي هماهنگ مي‌تواند مشكل بخش خصوصي را حل كند و آن را توسعه بدهد و در اين زمينه قطعاً بايد از بخش خصوصي و نيروهاي آكادميك بهره گرفت.

(ادامه گزارش رادراینجا بخوانید )

برچسب‌ها:


 

«خبرویژه»


به دستورمقامات ارتباط خاتمی با مردم قطع می شود !


ازآنجایکه درکشورما هیچ چیزی شبیه دیگرکشورها نیست , همیشه ممنوعیت هاوسخت گیری هاوقدغن کردنها نتیجه عکس میداده, به اعتقاد من فیلترکردن سایت یاری نیوز که می شود گفت یگانه تریبون ارتباطی مردم با خاتمی بود نیز صددرصد نتیجه عکس خواهد داد ومردم از هر طریقی که بتوانند پیاهم های خود را به او خواهند رساند.

اما بخش دیگر صحبت های من بر می گردد به جبهه مشارکت وخود خاتمی که تا کنون نتوانسته اند روزنامه ای بعنوان ارگان اطلاع رسانی خود فراهم نمایند واین نقص کمی نیست وکسی ازآقایان این رانمی پذیرد که باادعای بدست گرفتن قدرت وارد میدان شده باشند ولی هنوز نتوانسته باشند یک ارگان مستقل حداقل در سطح حزب اعتماد ملی داشته باشند .در هرحال امید وارم به خود آیند وفکری به حال روز خود بکنند. خبررا درپی بخوانید :

دولت مهرورز نهم بالاخره یاری را فیلتر کرد/ بنا به تصمیم مقامات مردم حق ندارند پیام خود را به خاتمی برسانند

به گزارش پایگاه خبری یاری، فیلترینگ یاری از پیشازظهر امروز در ISPهای متعدد اینترنتی آغاز شده است.

فیلترینگ سایت حامیان کاندیدای اصلی اصلاحطلبان و رئیس جمهور سابق کشورمانبه دستور مقامات دولت نهم که مدعی آزادی و مهرورزی است، صورت گرفته است. در چند روز گذشته خبرنگاران برخی سایتها و روزنامههای حامی دولت به همراه تعدادی از مسئولان اجرایی، تلاش زیادی را فیلترینگ سایت حامیان خاتمی انجام داده و از روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده کردند.

پیش از این نیز رسانههای وابسته به جریان اقتدارگرا مانند خبرگزاری فارس و رجانیوز، با انتشار اخبار ویژه، زمینهسازی برای فیلترینگ یاری را آغاز کرده بودند.روزنامه کیهان هم به عنوان بازوی اصلی این جریان، مدتهاست که با انتشار اخبار خاص و جهتدار زمینه برخورد با پایگاه خبری حامیان خاتمی را فراهم کرده است.گفتنی است از طریق سایت یاری بیش از 90 هزار پیام از سوی مردم به خاتمی ثبت شده است که فیلتر کردن این سایت که تنها پیامهای مردم را به خاتمی میرساند جای تامل بسیار دارد.

تاریخ انتشار: ٣ اسفند ١٣٨٧

ساعت: ١٤:٦

برچسب‌ها:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]