چهارشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۷

 

خودکُشی شهری ,خودکُشی روستایی


هیاهوی دولت مهرورز!


شیراز 30 خودکشی در روز:



درحیات دولت مهرورزاحمدی نژاد نه تنها آماروارقام خودکشی به شکل فاجعه باری افزایش یافته , بلکه روش خودکشی ها نیز تغیرات کمی وکیفی یافته است. قصد من دراین نوشته کوتاه پرداختن به معقوله خودکشی نیست, که خود بحث مفصل دیگریست. بلکه اشاره ای است به فجایعه ای که به شدت

دارد سیرسعودی طی می کند.معمولاوبرحسب قاعده علل خودکشی را اقتصادی می دانند وتهیدستی وبد زیستی را یکی ازعلل اساسی آن می شمارند , اما استثنا های نیز است که می تواند علت های دیگری هم داشته باشد.

دراین سه سال واندی که از عمر دولت احمدی نژادمی گذرد مردم ایران جزافُت و ریزش وفقروفلاکت ودروغ وشعارو تزویر و ریا و... چیزی ندیدند. آن از سیاست خارجی این دولت است که تمام دنیا را برعلیه ایران شورانده واین هم اداره مملکت است که خود به عیان می بینید. دولتی که قرار بود پول نفت سر سفره مردم ببرد, سفره مردم را آنچنان خالی کرده است که در آغازسال تحصیلی هزاران خانواده کم در آمد و زحمت کش نگران رفتن فرزندانشان به سرکلاسهای درس هستند.واما پیآمد عمل کرد این دولت دراین مدت برای جامعه چیزی جزیاس ونا امیدی وافسردگی ونهایت هم خودکشی نبوده. ازقدیم گفته اند مشت نمونه خرواراست , گزارش کوتاه زیرراکه در یکی از روزنامه های محلی شیراز منشرشده به خوانید وخود قضاوت کنید در ایران چه خبراست .

دكتر مجتبي نقشواريان كارشناس مسئول بهداشت روان دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت : به طور متوسط روزانه بيش از 30 مورد اقدام به خودكشي با استفاده از قرص در بخش مسموميت بيمارستان هاي شيراز ثبت مي شود.

وي افزود : استفاده از اسلحه و سموم كشاورزي از جمله روش هاي مورد استفاده در مناطق روستايي و مصرف قرص از جمله روش هاي مورد استفاده در مناطق شهري است . اما اقدام به خودكشي در مناطق روستايي به مراتب خطرناكتر از مناطق شهري است .

دكتر نقشواريان اذعان داشت : بيش از 61 درصد از كساني كه اقدام به خودكشي مي كنند در سنين كمتر از 25 سال قرار دارند كه اين موضوع به نحوي نشان دهنده علل اين اقدام كه بيشتر دلايل بیکاری , عدم امنیت شغلی , اخراج ازتحصیل و همینطور فقرمالی ونزاهای خانوادگی مي باشد.

كارشناس مسئول بهداشت روان دانشگاه علوم پزشكي شيراز تصريح كرد : براساس بررسي هاي انجام شده روزانه بيش از 30 نفر در شيراز با استفاده از قرص اقدام به خودكشي مي كنند كه از اين تعداد بيش از ده درصد آنها مبتلا به بيماري افسردگي هستند و اين آمار نيز نشان دهنده بالابودن آمار اقدام خودكشي در اين افراد است .

برچسب‌ها:


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]