جمعه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۷

 


سعود شدید مصرف شیشه در ایران


چشم دولت احمدی نژاد روشن!




گزارش زیررا که منبع آن خبرگزاری فارس نیوزمنتسب به دولت احمدی نژاد است , به خوانید تا به توانید ایران اتمی را با دولت اتمی اش یک جا از نظر بگذرانید .دولتی که بیش از سه سال است با چاروجنجال مبارزه با مصرف مواد مخدرگوش زمین وزمان راکرکرده است. وحاصل آن همین است که شاهدیم, وهرروزفاجعه ای برفاجعه دیگر افزوده می شود.مصرف موادمخدردر فرمهای متنوع به شدت سعود می کند, فقروفساد وفحشا بیداد می کند, آمارطلاق افزایش می یابد ,دزدی و رشوه خواری سراز مرز نمی شناسد. طوری که در یک گزارشی خواندم قاضی القصات دادگاهی در لباس قضاوت آنهم از نوع معمعمی اش به معلمه ای می گوید اگر می خواهید کارتان درست شود باید دم مارا به بینید که حقوقمان کفاف نمی کند. حال سوال مرکزی این است دولتی که خود ارازل واوباش است می تو اند طبیب ناهنجاری ها باشد؟ گزارش را با اندکی تلخص درزیر بخوانید:


رئیس مركز ترك اعتیاد تهران گفت: مصرف ماده شیشه به شدت در جامعه در حال افزایش است، برخلاف تصور، شیشه به شدت اعتیاد آور است، اعتیاد به این ماده محرك هیچ راه درمانی ندارد و فرد را به مرز خودكشی و همسركشی می‌كشاند.

محمد اسماعیل علی‌پور با ابراز نگرانی جدی از روند گسترش ماده اعتیاد‌آور شیشه در كشور، افزود: شیشه یك ماده محرك و از خانواده آمفتامین‌هاست، متاسفانه بسیاری از مصرف كنندگان این ماده تصور می كنند، شیشه اعتیاد آور نیست اما این ماده به شدت اعتیاد آور است و حتی مصرف تفننی آن نیز فرد را معتاد می‌كنند.


وی گفت: شیشه علاوه بر اینكه اعتیاد آور است به شدت فرد مصرف‌كننده را دچار وابستگی فكری و روانی‌ می‌كند و شواهدی كه در معتادان به این ماده مشاهده شده است، نشان داده است كه عوارض مصرف این ماده بسیار بیشتر از هروئین و كراك است.

وی ادامه داد: مهمترین اثر ناشی از مصرف شیشه این است كه معتادان به این ماده را دچار بدبینی نسبت به اطرافیان و به خصوص همسر می كند و در مواد متعددی كه حداقل 2 نفرشان بیمار خود من بودند شاهد بودم كه فردی اقدام به همسركشی كرده و بعد از این كار اعلام كرده كه من می دانستم كه زنم خطایی مرتكب نشده اما بعد از مصرف شیشه انگار فردی در ذهن من می‌گفت همسرت را بكش.

وی افزود: برخی به اشتباه تصور می‌كنند كه مصرف شیشه باعث بی اشتهایی و لاغری می‌شود، درحالی كه مصرف این ماده تا 48 ساعت فرد را دچار بی اشتهایی، بی خوابی و عصبیت می كند و بعد از آن به شدت فرد دچار پرخوری، پر خوابی و اشتهای زیاد می‌شود و افسردگی و حتی تمایل به خودكشی نیز به دنبال آن بروز می‌كند.وی گفت: برای لاغری داروهای خاصی كه مجوز وزارت بهداشت و FDA را دارند در بازار وجود دارد كه آن هم باید پس از مشورت با پزشك یا متخصص تغذیه و در كنار رژیم غذایی مناسب استفاده شود و گر نه مصرف سم چون باعث ضعف بدن و لاغری می‌شود روش مناسبی برای این كار نیست.

وی تاكید كرد: اعتیاد به شیشه هیچ روش درمانی ندارد.

برچسب‌ها:


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]