چهارشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۸۷

 

دولت عدالت گُستر احمدی نژاد !

خانه امید کودکان کار وخیابان را پلمُب کرد

مطلب فوق چندان به پیش درآمدی با قد وقواره طویل پر حجم ندارد, چرا که گزارش خود گویای مبسوط این فاجعه بشری است. تعجب نکنید چرا با آن به مانند یک فاجعه بشری بر خورد می کنم! زیرا که این کودکان معصوم بی خبر از علل وریشه های چنین فاجعه های انسانی به این سازمانها وخانه های مدکاری ومدرسانی مراجعه می کنند. آنگاه که در خانه را به روی خود بسته می بینند , آنچنان یاس وناامیدی بر آنان مستولی می گردد که گویا در زیر این هفت آسمان دیگر نور امیدی برای ادامه حیات شان یافت نخواهد شد. مایوس وسرگشته درپی لقمه نانی وسرپناهی برای خواب دوباره در خیابا نهای شهر به جستجوی راهی در امتداد خیابانی پرسه می زنند تا شاید روزنه امیدی برای آینده یابند. این است آن عدالت گستری دولت نهم , ما ایرانیها که جای خود داریم امروز دیگر خارجی ها نیز دولت احمدی نژاد را با صفت دولت دروغگوها می شناسند. زیرا این دولت از روز ازل هر انچه گفته ووعد داده , همه وهمه یک مشت شعار توخالی بیش نبوده به ویژه که درشرف نزدیکی فصل انتخابات هم باشیم از این رو خالی بندیهای عوام فریبانه هر روز بیشتز از روز قبل خواهد شد. حال این شما و این هم گزارش دریافتی با هم بخوانیم :

نیروهای پلیس امنیت تهران صبح امروز، دوم آذرماه 1387 با حضور در دفتر "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان" اقدام به پلمب دفتر این مؤسسه غیردولتی نمودند.

جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان" در سال 82 با اخذ مجوز از وزارت کشور و با هدف " توانمندسازی کودکان کار و خیابان" و " آشنا نمودن جامعه با معضل کودکان کار" تأسیس شد. طبق آنچه در اساسنامه این نهاد آمده این جمعیت سازمانی غیردولتی (NGO*) و محور فعالیت‌های آن آموزش و حمایت از کودکان کار و تمام کودکانی است که به هر علت از آموزش و حمایت های اجتماعی محروم هستند.

دولت ایران طی چند سال گذشته با ممنوعیت حضور کودکان افغانی در مدارس دولتی و غیردولتی اقدام به تحت فشار گذاشتن آنان جهت ترک ایران را نموده است. دفتر جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان صبح امروز و بدنبال ابطال مجوز فعالیتش طی حکم سرهنگ حمدالله از اداره اتباع خارجی تعطیل شد. گفتنی است، کودکان تحت پوشش این جمعیت، اغلب از مهاجران غیرقانونی‌اند که دارای کارت اقامت نبوده و لذا فاقد شناسنامه و اوراق هویت هستند.

این جمعیت، علاوه بر آموزش کودکان، دارای کمیته های مددکاری، بهداشت، روابط عمومی و ورزش و هنر نیز هست که وضعیت کودکان در صورت لزوم در هر یک از این واحدها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. کمیته آموزش هم اکنون با تشکیل کلاسهایی تا مقطع دوم راهنمایی، حدود 160 کودک از 7 تا 18 سال را تحت پوشش خود قرار داده است. بطور کلی، حدود 500 مددجو، تحت پوشش این جمعیت قرار دارند.

برخورداری از آموزش برای زندگی از جمله حقوق اولیه، بنیادین و غیرقابل سلب کودکان در هر نقطه از جهان است. ماده 26 اعلامیه جهانی حقوق بشر بر این امر تصریح دارد که " هر کس حق دارد که از آموزش و پرورش بهره مند شود. آموزش و پرورش تا حدودی که مربوط به تعلیمات ابتدایی و اساسی است باید مجانی باشد. آموزش ابتدایی اجباری است". از سوی دیگر ماده 28 پیمان نامه حقوق کودک علاوه بر اجباری دانستن آموزش ابتدایی اعلام می دارد که " حکومت‌‌های عضو پیمان کوشش خود را می کنند تا روند آموزش و پرورش در مدارس درخور منزلت انسانی بوده و با محتوای این عهدنامه هم خوان باشد ". به عبارت دیگر نه تنها بهره مندی از آموزش حق بنیادین کودکان است بلکه روند و محتوای آموزش نیز در این امر دخالت بسیار دارد. مضاف بر آن‌که کشورهای عضو منشور جهانی حقوق بشر و امضاکنندگان میثاق حقوق مدنی و سیاسی متعهد شده‌اند در صورت حق اتباع کشورهای دیگر را برای پناهندگی برسمیت شناخته و در احقاق حقوق مربوط به مهاجرین بکوشند.

برچسب‌ها:


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]