پنجشنبه، آبان ۲۳، ۱۳۸۷

 

امام زاده سیار

آخرین تولید دولت احمدی نژاد!


برای اینکه فکرنکنید دولت احمدی نژاد فقط از عهده تولید اتم بر می آید , یا پول نفت سر سفره مردم می برد یا با استفاده از تعششع الکتریسیته هاله نور ایران را از حیث برق رسانی خود کفا می کند. یا دانشگاها را با اخراج وباز نشستگی اجباری استادان برجسته از علم تهی می سازد ,دانشجویان ممتاز را ستاره می بخشد , شایسته سالاران را خانه نشین ونالایقا ن را پُست می دهد. تولیدات را می خواباند, صنعت را به باد فراموشی می سپارد, محصولات کشاورزی را خدارحمت می گوید , چرخه اقتصاد را به نا اهلان می سپارد ,معلم ودانشجو وکارگر را به حبس می کشاند , فقرا را فقیرتر واغنیا را غنی تر می نماید , وجه هرچه ایران وایرانی را در دنیا بی وجه می سازد. بلکه اودر کنار اتم امامزاده سیار سازدو هزاران کار ناشایست دیگرکندو ...! خلاصه سرتان را درد نیاورم میگند تمام این کاسه کوزه ها زیر سر حجتیه است وحجتیه هم یک سازمان عریض وطویلی است با سابقه بسیار طولانی در یک کلام این طور شایعه است که سازمان حجتیه آقا را هم به گروگان گرفته وکشور رابه فق ومراد خود می چرخاند . بگذریم گفتم شما را نیز در تماشای امامزاده سیار شریک کنم همین وبس.


این عکس را روز گذشته در یکی از خیابانهای اصلی شهر اراک گرفتم.امامزاده ای سیار.ضریح امامزاده ای که به داخل خیابانها آمده تا مردمی هم که وقت رفتن به امامزاده را ندارند "حاجاتشان برآورده شود."و افرادی که دوان دوان به سوی ضریح می آمدند و دستی بر آن می کشیدند و پولی داخل آن می ریختند. مردی هم که گویا رابط میان مردم و امامزاده بود با میکروفونی به دست مردم را به سوی امامزاده فرا میخواند.دیگری هم پارچه های سبزی به مردم میداد تا بتوانند دخیل ببندند.


بالاخره عصر عصر تکنولوژیست و همه چیز باید پیشرفت نماید.حتی مقبره ها و ضریح ها.مشاغل نیز تغییر کرده اند.دیگر یک امامزاده فقط نمیتواند برای خادمش و یکی دو نفر از هیئت امنا درآمدزا باشد بلکه میبایست چندین خانواده را نان بدهد.برخی مردم ساده دل نیز ،که فقط به دنبال جایی برای دخیل بستن هستند تا شاید امیدشان ناامید نگردد.

آخر چقدر باید از سادگی این مردم سوء استفاده کرد و به چه وسیله ای.بعد وقتی که میگویند از دین استفاده ابزاری میشود همه آنچنان با اخم و تخم به آدم نگاه میکنند که گویی کفر گفته ای.


فهم و شعور برخی از مردم کجا رفته که با دیدن چند تکه آهن که بر آن نام ضریح نهاده اند،سر از پا نمیشناسند و از آن حاجت میخواهند.واقعا کاری به جز تاسف خوردن نمیتوان انجام داد.اینها نه با فرهنگ سازی درست میشود و نه با آگاه سازی.آنقدر برخی چیزها را برایمان مقدس کرده اند که مطمئنا برخی که این مطالب را نیز میخوانند لب به دندان گرفته و میگوند نعوذ بالله،چه حرفها میزند این خدا نشناس.اما دیروز واقعا با دیدن این صحنه ها تاسف خوردم.حالا برخی میخواهند مردم را از ظلمی که نسبت به آنها روا میشود آگاه کنند.واقعا این کار شدنیست؟قصد توهین ندارم اما حقیقتا بسیاری از ما،افراد ساده لوحی هستیم و زود فریب میخوریم.

برچسب‌ها:


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]