یکشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۷

 

آقا عجب مملکتی شده,ها !


شپش مدارس تهران رافراگرفته


به به عجب مملکتی شده چمن بودوبه گل هم آراسته شد, واقعاً انسان نمی داند از کجایی این مملکت ومملکت داری بنویسد 24چهارساعت که چه عرض کنم اگردوتا بیست وچهار ساعت هم داشته باشی بازهم برای نوشتن وقت کم می آری , آخه درد که یکی دوتا نیست یادش بخیر زنده یاد پدربزرگم اغلب مواقع که از دست مشکلات کشوری ولشکری ودوربَری عاصی و عصبانی می شد می گفت بابا این قدر نگوئید چه خبرته کمی حوصله داشته باش آخه درداین مملکت یکی دوتا که نیست , کشور شده عینهو یک جذامی از هرطرفش درد ومرض ونکبت فوَران می کند چطوری حوصله داشته باشم وتحمل کنم و می بینید که درد جامعه یکی دوتا نیست اگریکی دوتا بود که غمی نداشتیم می کشیدیم وآخ هم نمی گفتیم , اما اینطور که نیست قسمت تمیزو پالایش شده اش نصیب یک عده شده وشماها خبر ندارین که بخوربخورهاش مال بالایی هاست وغم وغصه ودرد وورم وهزارکُفت وزهرمارش هم ما ل بقیه ملت .


حالا شده قضیه امروز کشورداری آقایان ,مملکت را انواع واقسام جانوران ریزودرشت از شپش گرفته تا موش از موش گرفته تا ساس وکنه والی آخرفراگرفته,واینها هم از اداره کردنش عاجز. حالا بیا ودرستش کن آقای احمدی نژاد ودولتش ازعهده یک کار بسیار ساده که بهداشت مدارس باشه بر نمی آیند وبچه های مردم راآفت شپش فرا گرفته آنوقت آقایان هم توی این گیرودار,فیلشان یاد هندوستان کرده ومی خواهند با به اصطلاح اتم بازی وآپولو هواکردن خودشان راالگوی ملت های دیگر قرار دهند .ذهی خیال باطل شپش مملکت را گرفته , شما به فکر فضارفتن افتادین . شما اگر می توانید زندگی روز مره مردم را که همانا خوردوخوراک وپوشاک وبهداشت وامنیت جانی ومالی وشغلی باشد را تامین کنید بقیه .... باعرض معذرت پیشکشتان. گزارش زیررا که سبب نوشتن این مقدمه شد بخوانید:


معاون برنامه‌ريزي و آموزش سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاييد موضوع گسترش شپش در برخي مدارس تهران گفت: خانواده‌ها بايد در بهداشت فردي فرزندان خود دقت بيشتري داشته باشند تا اين بيماري در بين دانش‌آموزان گسترش نيابد.

مهناز تسليمي، کمبود مربي بهداشت را به عنوان يکي از علتهاي گسترش شپش در برخي از مدارس شهر تهران پذيرفت و گفت: کمبود مربي بهداشت مي تواند در گسترش اين حشره موثر باشد چرا که به علت نبود مربي بهداشت در برخي از مدارس تعداد دفعات معاينه فردي دانش آموزان کم شده است.

معاون برنامه ريزي و آموزش سلامت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه رشد شپش مخصوص به طبقه خاصي از جامعه و يا منطقه محدودي نيست گفت: عدم رعايت بهداشت فردي و آلودگي محيط موجب گسترش اين حشره بين افراد مي شود که در مدارس نيز به علت نزديک نشستن دانش آموزان با يکديگر اين حشره به سرعت به ديگر دانش آموزان منتقل مي شود.

اين اظهارات در حالي از سوي تسليمي عنوان مي شود که در برخي از مدارس تهران، شپش سر در بين دانش آموزان شيوع يافته است و اين امر موجب نگراني مسئولان مدارس نسبت به گسترش اين بيماري بين دانش آموزان ديگر شده است
(جام جم)

برچسب‌ها:


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]