پنجشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۸۷

 

حمله بیت رهبری به احمدی نژاد!



روز های اخیر جنگ سختی میان بیت رهبری ودولت احمدی نژاد ,که تا این اواخر مورد حمایت تمام وکمال آیت الله خامنه ای رهبراللحضور جمهوری اسلامی بود,سرقضیه کُردان به شدت رو به وخامت گذاشته است . وکار به جای کشیده که روزنامه جمهوری اسلامی مستقیم با احمدی نژاد شاخ به شاخ شده و خواسته احمدی نژاد دست از ندانم کاری ولجاجت بر داردو بگذارد تکلیف آقای کردان روشن شود. از طرفی هم به خاطر داریم که رهبر و مشاوران ودست اندرکاران ایشان , در روی کار آمدن این دولت نقش اساسی را داشتند واز روی کار آمدن این دولت بسیار ممنون و شکر گذار بودند. . به ویژه آقا سید مجتبی اگر اشتباه نکنم فرزند ارشد آقا که سر پرستی تیم لجستکی اطلاعاتی وامنیتی وتعقلباتی احمدی نژاد را به عهده داشت از ماحصل کار خویش بسیار خرسند بودند. البته لازم به ذکر است این آقازاده (رهبرزاده )با نصایح ووصایه ای که برایشان شده با چراغ خاموش حرکت می کنند وکاری با آفتابی شدن ندارند. اما کیست که نه داند این دولت بی کفایت رابا تمام هزینه هایش مجموعه تیم ایشان روی دست ملت ایران گذاشتند.


آنچه مایه در گیری بیت رهبری ومشتقاتش با دولت احمدی نژاد گشته می تواند دلایل متنوعی داشته باشد, که خارج از حوصله این نوشته است. وباید به موقع خود وسیعًا بدان پرداخته شود. اما برای روشن شدن جنگ سرد میان دولت وطرفداران سابقش به دونمونه زیرکه مشت نمونه خروار باشد اکتفا می کنیم. 1. بیماری احمدی نژاد که به تشخیص پزشکان متخصص وروانشناسان جدی تلقی میشود و ایشان مبتلا به بیماری روان پریشی است ولجاجت و اسرار درغلط کارریها وگرفتن تصمیمهای نا معقول نیز ناشی از همین بیماریست. 2. قضیه وزیر کشور ایشان که می تواند این موضوع بیانگر عدم کفایت دولت وی محسوب شود وبقای آن به این فرم نه تنها برای خودش حتی برای شخص رهبر نیز زنگ خطری باشد. چراکه چنین مباشری می تواند با تصمیمات پریشان خود ملت ومملکتی را به باد دهد وخواب رهبررا چنان آشفته کند که نه در زمین جای گیرد ونه درآسمان.


کوتاه سخن حمایت خامنه ای وبیت اش درحال حاضر از احمدی نژاد نه تنها دیگر رنگ وبوی اوایل را نمی دهد بلکه فرمایشات وصحبت ها نیز این بار به نوعی بوی انتقاد می دهند. چراکه احمدی نژاد وجه آقا را آنچنان هم در سطح داخلی وهم در سطح جهانی بی وجه کرده که حتا کشورهای که درزیر سایه آقا ازبیت المال این ملت ارتزاق می کردند ومی کنند ,امروز آنها نیز برایش تره هم خُرد نمی کنند. اما آنچه باعث درگیریها گشته همانا خطری است که با ادامه سیاستهای کنونی دولت می تواند حاکمیت رهبررا جدا ًبه خطر اندازد. لذا موقعیت آقا آنطورهم که درظاهر نشان می دهند نه درداخل ونه در خارج قصُر ومحکم نیست. وچون تکرار این دولت را برای بقای نظام مفید نمی داند, از این رو دریچه انتقاد از دولت را زیر چشمی هم که شده باز گذاشته وحمایت از انتقاد می کند! می بینیم که درمعرفی کردان به مجلس رهبر نقش اول را بازی میکند ولی در بقایش سکوت همراه با مخالفت می نماید. پس اگرآقا به احمدی نژاد می گوید طوری عمل کنید که انگار چهار سال دیگر نیز هستید این الزاماً به این معنا نیست که ایشان ماندنی هستند بلکه می تواند به این معنا نیز باشد که شما رفتنی هستین اما طوری رفتار کنید که انگار ادامه دهنده خواهید بود! بدین سبب حاضرنیست باردیگر سُکان مُلک ومملکتی رابه دست کسی بسپارد که مریض و پریشان خاطر است .


در همین زمینه شما را به خواندن گزارش خلاصه شده روز نامه جمهوری اسلامی که, امتیاز آن متعلق به رهبر جمهوری اسلامی است وگردانندگان اصلی آن محرمان بیت رهبری اند دعوت می کنم . تا به گوشه ای از جنگ درونی حاکمیت دوگانه نظام جمهوری اسلامی که آقا اخیرآً منکر دوگانگی آن شدند پی برده شود.

روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: بر فرض كه آقاي رئيس جمهور از اين صحنه پيروز خارج شود و بتواند براي باقي ماندن آقاي كردان در مسند وزارت كشور راي اعتماد بگيرد در آن صورت با افكار عمومي چه خواهد كرد؟ با طرفداران خود در نهادهائي مثل بسيج و بسيج دانشجوئي و مساجد و ساير جوامع چه خواهد كرد ؟


بهترين شكل حل و فصل اين بود كه خود آقاي كردان استعفا مي داد و كنار مي رفت تا خساراتي كه تاكنون از رهگذر افشاگري ها طنزها سخنان جدي بيانيه هاي گروه ها و جمعيت ها و بحث ها و جدال هاي فراوان به كشور و نظام وارد شده وارد نمي شد.

دلايل روشني براي استعفا وجود دارد كه اميد است آقاي كردان به آنها توجه كند و بزرگان نيز با عنايت به اين دلايل به آقاي وزير كشور توصيه كنند قبل از مطرح شدن استيضاح در صحن علني مجلس با تصميم خود كنار برود و به اين ماجرا خاتمه دهد. بعضي از روشن ترين دلايل از اين قرارند :

1 ـ اطلاعات موثق حكايت از تلاش دو طرف براي تضعيف همديگر و حتي به تعبير خودشان مچ گيري و افشاگري دارد .

طبع چنين ماجرائي نيز همين اقتضا را دارد و هر يك از دو طرف براي آنكه پيروز ميدان جلوه كنند از هيچ اقدامي كوتاهي نخواهند كرد.

2 ـ حتي اگر وزير كشور از جلسه استيضاح پيروز خارج شود و در اين مسند بماند از اعتبار لازم براي اداره وزارتخانه اي كه قرار است امنيت داخلي و كار بزرگي همچون انتخابات را انجام دهد برخوردار نخواهد بود. زيرا اكنون اين فقط نمايندگان مجلس نيستند كه به عدم صلاحيت آقاي كردان براي ماندن در وزارت كشور معتقدند بلكه افكار عمومي كشور نيز بر همين اعتقاد است .

3 ـ طراحان استيضاح و طرفداران آن همگي از حاميان دولت هستند و اين اقدام آنها نه تنها براي ضربه زدن به دولت نيست بلكه با هدف جراحي دولت و جدا كردن يك عضو نامتناسب با آن صورت ميگيرد. اين جراحي هرچند ممكن است براي دولت نقاهتي به همراه داشته باشد اما قطعا به نفع دولت و به توانمندتر شدن و افزايش اعتبار دولت تمام خواهد شد.

4ـ رئيس جمهور گفته است در جلسه استيضاح از وزير كشور دفاع خواهد كرد . بر فرض كه آقاي رئيس جمهور از اين صحنه پيروز خارج شود و بتواند براي باقي ماندن آقاي كردان در مسند وزارت كشور راي اعتماد بگيرد در آن صورت با افكار عمومي چه خواهد كرد با طرفداران خود در نهادهائي مثل بسيج و بسيج دانشجوئي و مساجد و ساير جوامع چه خواهد كرد ؟

5 ـ براي دولت و شخص رئيس جمهور قاعدتا همراهي آن دسته از نمايندگان مجلس كه آشكارا حامي دولت محسوب مي شوند بايد امري مهم و حائز اهميت باشد. روياروئي با اين نمايندگان در صحن علني مجلس آنهم با وضعيت و شرايط ناخوشايندي كه مطرح است قطعا به ريزش حاميان دولت منجر خواهد شد. اين استيضاح چه راي بياورد و چه نياورد چنين زياني را دربر خواهد داشت . بنابر اين آيا بهتر نيست بدون آنكه دولت چنين خسراني را متحمل شود به اين ماجرا خاتمه دهد.


برچسب‌ها:


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]